Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już w ten poniedziałek Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+

Ranking przygotowaliśmy we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

7 czerwca 2021 r. redakcja cashless.pl opublikuje pierwszy raport "Cashless dla równości", a w nim Ranking instytucji dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+. Dokument powstał na podstawie danych uzyskanych od firm oraz organizacji finansowych i okołofinansowych wiosną tego roku. Partnerem merytorycznym rankingu jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Rozesłaną przez nas ankietę wypełniło kilkadziesiąt najważniejszych podmiotów z obszaru finansów, płatności, fintechu i insurtechu: Visa, Mastercard, Adyen, First Data, Elavon, IT Card, PeP, Revolut, Blue Media, PayPal. PayU, Aviva, eService, mBank, ING Bank Śląski, Santander, Getin Noble, TU Europa, Millennium, NCR, BNP Paribas, Credit Agricole oraz Nest Bank.

Przeczytajcie także: Bunq udostępnia funkcję Mastercard True Name

Diversity & inclusion, czyli różnorodność i włączenie, to także osoby LGBT+. W sytuacji ograniczania ich praw, wobec pojawiających się w przestrzeni publicznej dyskryminacyjnych wypowiedzi, postanowiliśmy sprawdzić, na jakie wsparcie instytucji finansowych mogą liczyć pracownicy oraz lokalne społeczności LGBT+. Z rankingu dowiecie się zatem, które instytucje finansowe, fintechowe i insurtechowe proponują pracownikom LGBT+ oraz ich partnerkom i partnerom te same pakiety socjalne, na tych samych zasadach co pozostałym grupom zatrudnionych. Które z nich organizują tak potrzebne szkolenia antydyskryminacyjne, które inwestują w reklamy wzmacniające pozytywny przekaz równościowy, wspierają finansowo lokalne społeczności LGBT+ i zachęcają, by angażować się w walkę z dyskryminacją.

Przeczytajcie także: Tęczowa karta od Revoluta

Nie wszyscy, których poprosiliśmy o udział w badaniu, zdecydowali się̨ odpowiedzieć na pytania zawarte w ankiecie. Z przykrością stwierdzamy, że wśród takich podmiotów znajdują się duże banki i międzynarodowe grupy ubezpieczeniowe, które za granicą mówią o swoich działaniach na rzecz społeczności LGBT+. To dowód, że czasami biznes stosuje podwójne standardy i wspiera działania antydyskryminacyjne tylko tam, gdzie jest to wygodne. Mamy nadzieję, że z roku na rok takich przykładów będzie coraz mniej. W 2021 r. ankiety cashless.pl nie wypełniły między innymi: Aion Bank, Allianz, Alior, Bank Pocztowy, Citi Bank, Compensa, Link4, Pekao, PKO BP, PZU, Twisto oraz Warta.

Maj jest europejskim miesiącem różnorodności, a czerwiec na pamiątkę wydarzeń w Stonewall w 1969 r. nazywany jest Pride Month, czyli miesiącem dumy gejów i lesbijek. Również w Polsce podejmowanych jest wiele inicjatyw, by zwrócić uwagę̨ na sytuację społeczną i zawodową osób LGBT+. Mamy nadzieję, że także nasze przedsięwzięcie "Cashless dla równości" pomoże w walce z uprzedzeniami i przyspieszy konieczne zmiany.

Fot. Wehwalt Wölfing

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies