Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Bezgotówkowy podcast odc. 23 – Czy rok 2022 będzie przełomowy dla rynku płatności?

Podczas Cashless Breakfast eksperci z branży debatowali o perspektywywach polskiego rynku płatności, zwłaszcza w świetle zmian przepisów. Zapraszamy do wysłuchania tej rozmowy

W ubiegłym tygodniu w trakcie Cashless Breakfast Joanna Erdman, wiceprezeska fundacji Polska Bezgotówkowa, Kamil Adamski, dyrektor w ING oraz Krzysztof Hejduk, dyrektor fintechu kevin na Polskę, rozmawiali o tym, jak branża zareagowała na niedawne zmiany przepisów. Firmy zostały zobowiązane do tego, by akceptować płatności bezgotówkowe. Za brak terminala nie grozi żadna kara, ale przedsiębiorcy, zapewne obawiając się utraty klientów, ruszyli po te urządzenia.

Przeczytajcie także: Zbliża się premiera Mapy polskiego fintechu 2022

Eksperci zgodnie wskazywali, że branża odnotowała wzrost zainteresowania terminalami. Jak mówiła Joanna Erdman, w trzy miesiące przybyło ponad 60 tys. urządzeń w programie Polska Bezgotówkowa. Po marcu 2022 roku ten trend trochę zwolnił. Podobne spostrzeżenia miał Kamil Adamski z ING Banku Śląskiego, a podczas wydarzenia zaprezentowano eTerminal, aplikację banku, zamieniającą urządzenia mobilne w terminal płatniczy.

Z kolei Krzysztof Hejduk z kevina zaznaczał, że ten nowy obowiązek nie musi ograniczać się wyłącznie do płatności kartami i przedsiębiorcy powinni mieć na uwadze, że wielu klientów płaci za pomocą np. smartfonów. Należy więc jego zdaniem zadbać o to, by przy projektowaniu nowych rozwiązań płatniczych, pamiętać o przyzwyczajeniach użytkowników. Jako przykład podał przykładanie telefonu do terminala tak jak kartę, do dokonania płatności.

Przeczytajcie także: Które banki oferują usługi wykorzystujące otwartą bankowość

Kolejny odcinek Bezgotówkowego podcastu zawierający całą dyskusję z ostatniego Cashless Breakfast jest dostępny na kilku platformach w tym Google Podcast czy Spotify.

Zapraszamy do odsłuchania. Partnerem głównym Cashless Breakfast był ING Bank Śląski.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies