Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nationwide też eksperymentuje z biometrią

Brytyjski bank poszukuje alternatywy dla swoich klientów zmęczonych zapamiętywaniem haseł dających dostęp do usług w internecie

Jak donosi serwis Finextra, brytyjski bank Nationwide poszukuje rozwiązań biometrycznych, które pozwoliłyby jego klientom uzyskać dostęp do bankowości internetowej bez wprowadzania haseł. Wspólnie z firmami BahavioSec oraz Unisys pracuje nad projektem zabezpieczenia rozpoznającego indywidualne zachowania użytkowników smartfonów czy tabletów, to jest sposób pisania, dotykania ekranu, przełączania funkcji, a nawet trzymania samego urządzenia.

Przeczytajcie także: Millennium wprowadzi nową metodę autoryzacji płatności w internecie. Zastąpi SMS-y odciskiem palca

Bank rozpoczął prace nad projektem po tym, jak wyniki zleconych przez niego badań wykazały, że przeciętny Brytyjczyk musi zapamiętać sześć, a co czwarty nawet dziesięć haseł umożliwiających dostęp do treści, serwisów i aplikacji zainstalowanych na smartfonie.

Jednocześnie 70 proc. badanych stwierdziło, że ma trudności z zapamiętaniem wszystkich passwordów i co najmniej dwa razy w miesiącu klika na link "zapomniałem hasło". Miesięcznie klienci Nationwide Bank zaglądają do serwisu 19 mln razy. Dlatego tak ważne dla banku jest znalezienie bezpiecznego i wygodnego rozwiązania zastępującego tradycyjny sposób logowania się do konta.

Przeczytajcie także: Biometria na warszawskim lotnisku? Tak, ale na razie w bankomatach

Uczestnicy badania wypowiedzieli się także, co do swoich oczekiwań dotyczących biometrii. 60 proc. z nich uważa, że wszystkie urządzenia w ciągu 10 lat zostaną wyposażone w skanery siatkówki oka, a prawie 30 proc. oczekuje, że będą to skanery twarzy.

Także polskie banki eksperymentują z biometrią. Odciskiem palca do aplikacji pozwalają się już logować Millennium, mBank, ING, Euro Bank czy Citi Handlowy. Millennium zapowiada, że wkrótce także w ten sposób będzie można autoryzować transakcje internetowe. Głosowe logowanie do aplikacji oferuje już Smart Bank.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies