Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Logowanie do usług w sieci może być bardzo proste. Czy telekomy pomogą?


Orange i T-Mobile miały w tym roku udostępnić klientom innowacyjny sposób logowania do usług i serwisów internetowych. To mało prawdopodobne, że się uda

Orange już zapowiedział, że Mobile Connect planuje uruchomić najwcześniej w pierwszej połowie 2017 r. T-Mobile chce dotrzymać złożonej wiosną deklaracji wdrożenia innowacji w tym roku, ale nie potrafi wskazać, kiedy miałaby ona zostać udostępniona użytkownikom. Biuro prasowe operatora potwierdza natomiast, że nowa usługa mogłaby być wykorzystywana przez klientów TMUB, czyli usług bankowych oferowanych przez telekom wspólnie z Alior Bankiem.

Przeczytajcie także: BPH rozszerza biometrię na oddziały franczyzowe

Mobile Connect to rozwiązanie upraszczające identyfikację użytkownika, czyli logowanie do dowolnych aplikacji i usług, w bankowości, e-commerce, cyfrowej rozrywki etc., do których klienci mają dostęp przez smartfona. Ma w bezpieczny sposób zastąpić dziesiątki oryginalnych loginów i haseł, które musicie zapamiętywać na co dzień.

Jak to działa? Deweloper aplikacji czy serwisu musi najpierw dodać Mobile Connect do możliwych sposobów logowania do strony z oferowaną usługą. Użytkownik wybierze logo Mobile Connect spośród dostępnych metod weryfikacji. Następnie na ekranie telefonu pojawi się krótka informacja i przycisk „Ok”, który trzeba będzie kliknąć a na stronach wymagających lepszych zabezpieczeń (np. w serwisach bankowych) podać dodatkowo numer PIN.

Identyfikacja jest możliwa dzięki rozpoznaniu numeru telefonu oraz samego urządzenia, z którego inicjowane jest logowanie. Dlatego w przypadku kradzieży lub zagubienia telefonu należy jak najszybciej powiadomić o tym operatora komórkowego. Usługa Mobie Connect zostanie wówczas zablokowana, aby ktoś niepowołany nie dostał się na Wasze konta.

Przeczytajcie także: Czy tak wkrótce będzie wyglądało logowanie do banku?

Sposób weryfikacji tożsamości użytkownika z wykorzystaniem Mobile Connect przypomina opisaną przez nas kilka dni temu koncepcję nazwaną Phone ID, wymyśloną przez Henryka Kułakowskiego, współtwórcę prekursora płatności mobilnych na polskim rynku, czyli spółki mPay. Z tą różnicą, że w przypadku Phone ID wymagane jest większe zaangażowanie po stronie użytkownika, bo musi oddzwonić na wygenerowany przez system specjalny numer telefonu.

Praktyka pokaże, które z rozwiązań jest bezpieczniejsze i które ma większe szanse na upowszechnienie. Moim zdaniem Mobile Connect ma wielką przewagę, bo powstał z inicjatywy GSMA, stowarzyszenia zrzeszającego ponad 800 sieci komórkowych z całego świata i 250 producentów elektroniki, oprogramowania czy dostawców treści cyfrowych. Po raz pierwszy zaprezentowano go w 2014 r. na targach MWC w Barcelonie i od tego czasu działa w 34 sieciach komórkowych w 21 krajach. Jest bardzo popularny w Azji. Wiosną GSMA ogłosiło, że w 2016 r. usługa pojawi się także w polskich sieciach Orange i T-mobile.

PS: Niestety nie wiem, czy dwaj pozostali polscy operatorzy komórkowi Plus i Play mają zamiar uruchomić Mobile Connect. Z pewnością gdyby chcieli, mogliby, bowiem zapewne także należą do GSMA.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies