Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Płatności w e-commerce i m-commerce – podsumowanie Webinarium Cashless i My Company

To stało się oczywiste, że polski rynek płatności od strony technologicznej należy do najnowocześniejszych na świecie. Barierą w jego dalszym rozwoju pozostaje mentalność części klientów, którzy dokonując zakupów internetowych preferują rozliczenia gotówkowe

Na początku grudnia mogliście uczestniczyć w bezpłatnym Webinarium dotyczącym płatności w e-commerce i m-commerce, zorganizowanym wspólnie przez magazyn My Company i serwis Cashless. W wydarzeniu uczestniczyli: Aleksander Naganowski z Mastercarda, Maciej Biniek z PayU, Dariusz Mazurkiewicz ze spółki Polski Standard Płatności oraz radca prawny Michał Grabowski. Jednym z wątków dyskusji było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak wielu Polaków kupując coś w sieci wciąż płaci gotówką przy odbiorze przesyłki. I to w sytuacji, gdy na wyciągnięcie ręki ma najnowocześniejsze rozwiązania płatnicze.

Przeczytajcie także: Nowe przepisy zakłócą rozwój e-handlu

Eksperci wskazali kilka przyczyn tego zjawiska. Aleksander Naganowski uważa, że wynikać to może z bariery mentalnościowej, czyli z przyzwyczajeń i obaw klientów. Jego zdaniem część rodaków wciąż nie ma pewności, czy e-sklep po otrzymaniu przedpłaty kartą albo przelewem typu pay by link wyśle paczkę, albo czy będzie w niej zamówiony produkt a nie na przykład cegła. Kupujący w sieci zapominają, że płatność przy odbiorze w żaden sposób nie zabezpiecza przed taką ewentualnością. W większości przypadków nie wolno bowiem do paczki zajrzeć, zanim nie pokwituje się jej odbioru. Dopiero wówczas kurier może przekazać przesyłkę odbiorcy.

To przykład pokazujący, że płatność gotówką kurierowi, to wbrew obiegowej opinii wcale nie jest najlepszy pomysł. Lepszym może być na przykład skorzystanie z karty bankowej. W sytuacji oszustwa ze strony sklepu bardzo łatwo i szybko można odzyskać wpłacone środki dzięki procedurze chargeback, oferowanej przez organizacje Mastercard i Visa.

Przeczytajcie także: PayU podpisało umowę z Blikiem

Innym stereotypem pokutującym w części społeczeństwa jest przekonanie o niskim bezpieczeństwie użycia instrumentów bezgotówkowych, jak np. karty, w internecie. To pokłosie różnych sytuacji z przeszłości, gdy wycieki danych kart z dużych sklepów naraziły ich użytkowników na fraudy. Dziś ryzyko takich wydarzeń jest ograniczone. Wprowadzone dodatkowe zabezpieczenia transakcji internetowych, takie jak system 3D Secure, cyfrowe portfele czy też technologia zwana tokenizacją sprawiają, że płatności kartą online są dziś bezpieczne jak nigdy przedtem.

Z kolei zdaniem Macieja Bińka, internauci będą przekonywać się do bezgotówkowych płatności w sieci, ale w tym procesie niezwykle ważny jest tzw. user experience, czyli pozytywne doświadczenie użytkownika. Dlatego integratorzy płatności internetowych tacy jak PayU dużo inwestują w rozwiązania typu one click. Dzięki takim usługom płatność jest możliwa za pomocą jednego kliknięcia. Odbywa się więc szybko i przyjemnie.

Tego, jak płatności w e-commerce i m-commerce będą się rozwijały w najbliższych latach, jak na ich rozwój mogą wpłynąć przepisy PSD II oraz otwarcie rynku na sektor fintech, dowiecie się oglądając debatę. Materiał wideo dostępny jest poniżej.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies