To chyba pierwszy przypadek, gdy polski bank inwestuje w tego rodzaju przedsięwzięcie
ZenCard to polski startup, który wiosną 2014 r. znalazł się w gronie finalistów pierwszej edycji Start Path, programu Mastercard wspierającego tworzenie innowacyjnych rozwiązań w branży finansowej. PKO BP nabył 100 proc. udziałów tego przedstawiciela trendu fintech od funduszy Venture Capital: Experior Venture Fund i SpeedUp Group, od LMS Sp. z o.o. oraz od założycieli firmy. ZenCard jest znany z opracowania platformy, służącej do łatwej implementacji i zarządzania programami rabatowymi lub lojalnościowymi.
Atutem rozwiązania zaproponowanego przez ZenCard jest sposób zapisywania się do programu lojalnościowego. Następuje to w kilka sekund bezpośrednio w POS-ie podczas dokonywania zapłaty, bez konieczności wypełniania papierowych formularzy. Jest to możliwe dzięki współpracy platformy z operatorami POS-ów.
Zaletą koncepcji ZenCardu ma być także to, że za każdym razem, gdy kupujący zapłaci swoją kartą lub telefonem w sklepie współpracującym z platformą, automatycznie zostanie naliczony rabat, gdyż terminal sklepowy łącząc się z systemem rozliczającym transakcję rozpoznaje kartę, której posiadaczowi należy się zniżka lub nagroda.
W komunikacie prasowym PKO BP można także wyczytać, że bank zamierza wykorzystać platformę do uporządkowania własnych programów promocyjnych i lojalnościowych oraz zaoferowania usługi swoim klientom biznesowym. Dzięki temu przedstawiciele sektora MŚP, którzy do tej pory nie dysponowali środkami na stworzenie własnych programów lojalnościowych, zyskają taką możliwość.