Bank pracuje nad rozwiązaniem problemu, ale na razie nie wiadomo, kiedy system transakcyjny będzie w pełni dostępny
Mniej więcej od półtorej godziny część klientów ING Banku Śląskiego nie może dostać się na swoje konta. Z nadesłanych do redakcji informacji wynika, że nie mogą zalogować się do systemu transakcyjnego przez komputer czy aplikację mobilną na smartfonach.
Bank informuje, że trwają prace nad rozwiązaniem problemu. – Trwa analiza. Na razie nie mam informacji, kiedy system będzie w pełni dostępny – napisała do redakcji Cashless, Joanna Majer Skorupa, zastępca rzecznika prasowego Banku Śląskiego.
Z komentarzy zamieszczanych w sieci wynika, że nie działa także Blik a niektórzy klienci mają problem ze skorzystaniem z bankomatu i wpłatomatu. Natomiast jeśli komuś udało się zalogować na rachunek, nie może wykonać przelewu.
Aktualizacja 1:
Przed chwilą bank w informacji przesłanej do redakcji Cashless potwierdził, że nie działa zarówno bankowość internetowa jak i mobilna. – Niestety nie działa bankowość internetowa i mobilna. Problemy zaczęły się ponad godzinę temu. IT pracuje, żeby to naprawić – napisał rzecznik banku, Piotr Utrata. Dodał, że ING opublikował już informację dla klientów na swojej stronie internetowej oraz na Facebooku.
Aktualizacja 2:
Wygląda na to, że awaria w ING Banku Śląskim jest poważniejsza, niż to się z początku wydawało. Na swoim profilu na Facebooku Śląski zamieścił następującą informację: "Szacujemy, że system bankowości internetowej i mobilnej będzie niedostępny do około godziny 19.30. W związku z pracami związanymi z usunięciem awarii od godz. 17:00 do 19.30 nie będą również działać oddziały, bankomaty i wpłatomaty banku oraz sieci Planet Cash. Mogą również występować problemy z płatnościami kartą. W tej chwili robimy wszystko, aby przywrócić normalną pracę systemów. Przepraszamy Was za wszelkie niedogodności. O sytuacji będziemy informować Was na bieżąco".