Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prezes Aliora: w projekcie Tesco Finanse nie widzieliśmy już nowych możliwości

Zdaniem Michała Chyczewskiego zakończenie współpracy z Tesco było obopólną decyzją obu partnerów

O tym, że Alior nie będzie już współpracował z Tesco przy projekcie Tesco Finanse, mogliście jako pierwsi dowiedzieć się kilka dni temu z serwisu Cashless. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. Wówczas na stronie Tesco Finanse pojawił się suchy komunikat o zakończeniu kooperacji z Aliorem a przedstawiciele tego banku nie chcieli komentować przyczyn tej decyzji. Zapytałem więc o nią prezesa Aliora Michała Chyczewskiego przy okazji dzisiejszej konferencji prasowej związanej z publikacją wyników finansowych banku w III kw. bieżącego roku.

Przeczytajcie także: mBank uruchomił wideochat w aplikacji na Androida

– Obaj partnerzy, zarówno Alior Bank jak i Tesco zdecydowali się zakończyć współpracę, nie widząc w niej już większych możliwości. To była obustronna decyzja – stwierdził prezes Aliora. Wydaje się jednak, że decyzja ta zapadła niedawno. Przypomnę, że jeszcze wiosną, gdy prezesem banku był Wojciech Sobieraj, w regulaminie instytucji pojawił nowy rachunek rozliczeniowy przeznaczony dla klientów Tesco Finanse. Miał on uzupełnić ofertę kart kredytowych i pożyczek oferowanych przez Aliora w ramach projektu Tesco Finanse. Rachunek ostatecznie nigdy nie trafił do sprzedaży.

Przeczytajcie także: Duży partner w programie lojalnościowym Mastercarda

Warto może przypomnieć, że rozstanie Aliora z Tesco to nie pierwszy ostatnio sygnał, że związki banków z firmami spoza sektora nie należą do najłatwiejszych, a znalezienie ekonomicznego uzasadnienia dla nich nie jest łatwe. Parę miesięcy temu o rezygnacji z przygotowania wspólnej oferty w ramach strategicznego partnerstwa z Orlenem poinformował PKO BP. Przedstawiciele banku po konferencji prezentującej wyniki finansowe w II kw. 2017 r. stwierdzili, że mimo usilnych starań nie udało się wypracować koncepcji współpracy niosącej korzyści dla obu stron. To chyba nie jest dobry prognostyk dla pozostałych bankowo-detalicznych romansów na polskim rynku, do jakich zaliczyć można Orange Finanse i T-Mobile Usługi Bankowe.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies