Klienci zainteresowani ofertą tej instytucji mogą już od grudnia 2017 roku zakładać rachunek osobisty w trakcie rozmowy wideo z pracownikiem banku
Aby skorzystać z nowego rozwiązania, wystarczy sprawna kamera internetowa. Wypełnienie wniosku o konto zaczyna się od samodzielnego nagrania dokumentu tożsamości (np. dowodu osobistego) przy pomocy kamery oraz wykonania zdjęcia twarzy. Specjalne oprogramowanie banku weryfikuje autentyczność dokumentu, zaciąga do systemu zawarte na nim dane oraz sprawdza, czy wizerunek twarzy jest zgodny z tym ze zdjęcia w dokumencie. Następnie klient uzupełnia dane, które nie zostały przez oprogramowanie pobrane z dowodu i łączy się z doradcą Nest Banku. Podczas rozmowy wideo następuje ostateczne potwierdzenie tożsamości a rachunek jest otwierany.
Na razie Nest Bank umożliwia przez wideoweryfikację zakładanie rachunków osobistych. Ale, jak twierdzą przedstawiciele instytucji, w przyszłości będą wykorzystywać tę technologię również przy zawieraniu umów o inne produkty bankowe. Jak deklarują, założenie rachunku przy użyciu wideoweryfikacji ma zajmować zaledwie kilka minut.
Nest Bank nie jest pierwszym bankiem na polskim rynku, który wykorzystuje wideoweryfikację. Wcześniej wprowadziły ją Alior, Inbank i BZ WBK. Ten ostatni od niedawna umożliwia też korzystanie z tego rozwiązania w aplikacji mobilnej. Co ważne pozytywnie o tej technologii wypowiedziała się w październiku ubiegłego roku Komisja Nadzoru Finansowego. KNF wskazała wtedy jednak, że aby korzystać z wideoweryfikacji do potwierdzania tożsamości nowych klientów, banki powinny przy tym stosować biometryczną analizę twarzy wnioskodawcy.