Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Czwarty bank z wideoweryfikacją. Rozwiązanie udostępnił Nest Bank

Klienci zainteresowani ofertą tej instytucji mogą już od grudnia 2017 roku zakładać rachunek osobisty w trakcie rozmowy wideo z pracownikiem banku

Aby skorzystać z nowego rozwiązania, wystarczy sprawna kamera internetowa. Wypełnienie wniosku o konto zaczyna się od samodzielnego nagrania dokumentu tożsamości (np. dowodu osobistego) przy pomocy kamery oraz wykonania zdjęcia twarzy. Specjalne oprogramowanie banku weryfikuje autentyczność dokumentu, zaciąga do systemu zawarte na nim dane oraz sprawdza, czy wizerunek twarzy jest zgodny z tym ze zdjęcia w dokumencie. Następnie klient uzupełnia dane, które nie zostały przez oprogramowanie pobrane z dowodu i łączy się z doradcą Nest Banku. Podczas rozmowy wideo następuje ostateczne potwierdzenie tożsamości a rachunek jest otwierany.

Przeczytajcie także: Wideoweryfikacja dostępna w aplikacji BZ WBK

Na razie Nest Bank umożliwia przez wideoweryfikację zakładanie rachunków osobistych. Ale, jak twierdzą przedstawiciele instytucji, w przyszłości będą wykorzystywać tę technologię również przy zawieraniu umów o inne produkty bankowe. Jak deklarują, założenie rachunku przy użyciu wideoweryfikacji ma zajmować zaledwie kilka minut.

Przeczytajcie także: Jest pozytywna opinia KNF na temat wideoweryfikacji

Nest Bank nie jest pierwszym bankiem na polskim rynku, który wykorzystuje wideoweryfikację. Wcześniej wprowadziły ją Alior, Inbank i BZ WBK. Ten ostatni od niedawna umożliwia też korzystanie z tego rozwiązania w aplikacji mobilnej. Co ważne pozytywnie o tej technologii wypowiedziała się w październiku ubiegłego roku Komisja Nadzoru Finansowego. KNF wskazała wtedy jednak, że aby korzystać z wideoweryfikacji do potwierdzania tożsamości nowych klientów, banki powinny przy tym stosować biometryczną analizę twarzy wnioskodawcy.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies