Nowy kapitał ma pomóc w globalnej ekspansji, w tym w USA, Kanadzie, Singapurze, Hongkongu i Australii
Revolut ogłosił dzisiaj, że ma już w Polsce 100 tys. klientów. – Od lutego, gdy dołączyłem do Revolut, udało się podwoić liczbę klientów w Polsce z 50 tys. do 100 tys. To tylko pierwszy sygnał jak duży potencjał tkwi w polskim rynku i jak szybko Polacy potrafią identyfikować korzystne dla siebie rozwiązania – powiedział Karol Sadaj, odpowiadający za biznes Revoluta w Polsce. Dodał, że z okazji przekroczenia liczby 100 tys. klientów firma uruchamia dwutygodniową promocję obejmującą darmową dostawę karty Revolut, jeśli użytkownik przy rejestracji skorzysta ze specjalnego linka.
Jednocześnie brytyjski fintech poinformował, że udało mu się pozyskać kapitał na sfinansowanie zapowiadanej na 2018 r. globalnej ekspansji. W rozesłanej do mediów informacji prasowej czytam, że firma zdobyła dodatkowe 250 mln dolarów i oznacza to, że jej wycena w czasie krótszym niż rok wzrosła pięciokrotnie, do poziomu 1,7 miliarda dolarów. Nowy kapitał spółka chce przeznaczyć na sfinansowanie globalnej ekspansji, w tym w USA, Kanadzie, Singapurze, Hongkongu i Australii.
Revolut chwali się także, że poprzez swoją platformę, procesuje już 1,8 miliarda dolarów miesięcznie i pozyskuje pomiędzy 6 tys. a 8 tys. nowych klientów dziennie. Obecnie liczba użytkowników jego aplikacji wynosi blisko 2 mln. Fintech ma ambity plan pozyskania w ciągu najbliższych 5 lat 100 milionów klientów.
Nie będzie to łatwe, bo Revolutowi po piętach depcze konkurencja. Wprawdzie firmy Monese, czy Curve nie osiągają jeszcze tak imponujących wyników w pozyskiwaniu klientów jak Revolut, ale oferują podobne usługi i kuszą innymi innowacyjnymi rozwiązaniami. Wkrótce napiszę o tym więcej. Natomiast Revolut by pozyskać większą liczbę klientów powinien jak najszybciej zaoferować w swojej aplikacji zbliżeniowe płatności mobilne Google Pay i Apple Pay. Jak mogliście przeczytać w tym tekście, prace nad ich udostępnieniem nie przebiegają zbyt sprawnie.
Fot. Revolut