Fintech opublikował też wyniki raportu "Koszyk Roku 2018", w którym wskazał najlepsze sklepy internetowe
Jeszcze w tym tygodniu Twisto zadebiutuje w Polsce. Na razie będą to jednak tylko testy w jednym sklepie internetowym – powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej Krzysztof Blinowski, z polskiego oddziału tego czeskiego fintechu. Dodał, że opracowane przez tę firmę rozwiązanie "Kup teraz, zapłać później" będzie dostępne w sklepach, które korzystają z bramki płatności dla e-commerce imoje oferowanej przez ING.
Fintech opublikował też wyniki raportu "Koszyk Roku 2018", w którym wskazał najlepsze polskie sklepy internetowe. Twisto wspólnie z krakowskim studio badawczym Edisonda, przeanalizował procesy zakupowe u największych sprzedawców online oraz wrażenia korzystających z ich usług konsumentów. Sprawdzono ponad 100 cech, które decydują o tym, czy e-sklep jest przyjazny dla kupujących. Najlepiej oceniana pod tym względem okazała się mała księgarnia internetowa taniaksiazka.pl. Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się witchen.com i saturn.pl.
W raporcie wskazano także zwycięzców w pozostałych branżach. I tak jeśli chodzi o sprzedaż biżuterii, wśród osób biorących udział w badaniu najlepsze wrażenie zrobił sklep YES. W kategorii "dom i ogród" wygrał internetowy sklep Leroy Merlin, a na przykład w kategorii "zdrowie i uroda" portal iperfumy.pl.
Z badania wynika, że osoby kupujące w sieci oczekują od sklepów internetowych transparentności zasad, wskazówek i sugestii oraz poczucia zachowania przez użytkownika kontroli na każdym etapie przebywania na stronie, od momentu wyboru produktu do płatności. Nisko oceniani byli na przykład tacy sprzedawcy, którzy na początku obiecywali łatwe zakupy bez podawania szczegołówych danych, a następnie wymagali rejestracji przed złożeniem zamówienia.
Twisto to czeski fintech, który działa od 2013 r. i usługę przypominającą odroczone płatności udostępnia na tamtejszym rynku w 500 sklepach internetowych. W 2017 r. w firmę zainwestowała grupa ING. Czeskie rozwiązanie ma bowiem uzupełniać pakiet usług tej instytucji oferowany biznesowi, a zawierający między innymi bramkę płatności w e-commerce imoje. Obecnie głównymi dostawcami bramek płatniczych dla polskich sklepów internetowych są takie firmy jak PayU, Przelewy24, DotPay czy TPay.