Wprowadzone właśnie zmiany do polis turystycznych Revoluta pozwalają ubiegać się o odszkodowanie w przypadku czasowego zagubienia bagażu lub opóźnienia lotu
Klienci Revoluta posiadający płatne konta mogą już korzystać z dodatkowych funkcji ubezpieczenia podróżnego. Fintech rozszerzył właśnie zawartą w pakiecie Premium polisę. Dodał do niej odszkodowania za zagubiony bagaż czy opóźniony lot. Jeśli zatem korzystacie z aplikacji i karty Revoluta i macie płatne konto, a Wasz samolot wystartuje co najmniej cztery godziny po terminie lub linia lotnicza wyśle nadany bagaż nie tam gdzie trzeba, możecie ubiegać się o zwrot poniesionych w związku z tym wydatków. Ubezpieczyciel zwróci Wam maksymalnie po 320 funtów za każde z tych zdarzeń.
Podobne odszkodowania związane z czasowym zagubieniem bagażu mają obowiązek wypłacać wszystkie europejskie linie lotnicze. Przewoźnik na podstawie paragonów pokrywa wtedy koszt zakupu rzeczy pierwszej potrzeby, czyli np. kosmetyków i ubrań. Tak samo jest w przypadku kosztów powstałych w wyniku opóźnionych lotów. Oferowaną przez Revoluta usługę można zatem potraktować jako dodatkowe zabezpieczenie.
Revolut chwalił się niedawno, że ma w Polsce 170 tys. klientów, a w całej Europie już ponad 2 mln. Problem w tym, że zdecydowana większość z nich korzysta z bezpłatnego konta Standard. Brytyjski fintech informował też na przełomie roku, że po raz pierwszy jest nad kreską, czyli jego przychody były wyższe niż koszty. Z moich informacji wynika, że sytuacja taka nie trwała długo i spółka od miesięcy znów generuje straty. Zainteresowanie kontami Premium mogłoby być większe, gdyby Revolut zaoferował klientom coś więcej niż tylko podwójny limit darmowych wypłat z bankomatów czy bardziej prestiżową wersję karty. Wydaje się, że dodatkowe ubezpieczenia to niewielki krok w dobrym kierunku.