Sonic brand podczas płatności kartą mogą usłyszeć uczestnicy The 148th Open, turnieju golfowego odbywającego się właśnie w Irlandii Północnej
Co prawda wprowadzenie wizualnej i dźwiękowej identyfikacji marki podczas płatności kartą na terminalu Mastercard zapowiedział już w lutym 2019 r., ale dopiero wczoraj posiadacze kart z logo tej organizacji mogli po raz pierwszy doświadczyć, jak rozwiązanie to funkcjonuje w rzeczywistości.
Organizacja jest głównym sponsorem rozpoczynającego się właśnie międzynarodowego turnieju golfowego The 148th Open w Irlandii Północnej. W swoim pawilonie klubowym oraz sklepie ze sprzętem i gadżetami dla fanów tego sportu udostępniła terminale wyposażone w nową funkcję. Gdy klient płaci kartą Mastercard lub Maestro, w momencie akceptacji transakcji słyszy melodię, a na wyświetlaczu urządzenia widzi charakterystyczną animację.
Na razie nie wiadomo kiedy i na jakich rynkach rozwiązanie zostanie wdrożone na szeroką skalę. Jak mi powiedziano w Mastercardzie, będzie ono pojawiać się stopniowo. Proces implementacji wbrew pozorom nie jest prosty, bo wymaga współpracy m.in. z producentami terminali, agentami rozliczeniowymi i innymi podmiotami zajmującymi się tworzeniem, utrzymaniem i rozwojem sieci płatności bezgotówkowych.
Natomiast muzyczna wizytówka Mastercarda powstała m.in. we współpracy z Mike’iem Shinodą z zespołu Linkin Park. Czemu ma służyć? Dźwięki wywołują uczucia i mogą być skutecznym narzędziem wspomagającym identyfikację marki. Zdaniem ekspertów audio wizytówka marki jest obecnie równie ważna jak jej wizualny odpowiednik.
Mastercard nie jest odosobniony w tym przekonaniu. Podobnie działania podjęli też jego konkurenci. Na początku lipca bieżącego roku, o zamiarze wprowadzenia dźwiękowej identyfikacji marki w 25 krajach poinformowała też Visa. Natomiast terminale, z których można korzystać podczas turnieju The 148th Open, zostały przygotowane przez Mastercarda we współpracy z Global Payments oraz z firmą Ingenico.