Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
M-Commerce rozwija się szybciej niż cały handel w sieci

Już 24 proc. internautów kupuje w sieci za pomocą urządzeń mobilnych – wynika z raportu mShoper, przygotowanego na zlecenie Allegro przez Mobile Institute i GoMobi

Interesujące są wyniki badań pokazujące najpopularniejsze sposoby płatności wykorzystywane przez użytkowników smartfonów. W czołówce są rozwiązania PayU (np. popularne przelewy pay by link) oraz SMS Premium. Posiadacze smartfonów wskazali średnio korzystanie z 1,5 metody płatności. Za najwygodniejsze uznane zostały płatności zbliżeniowe telefonem, wykorzystywane w sklepach stacjonarnych.

raport drugi obrazekDokument podsumowuje wyniki badania, jakie we wrześniu i październiku 2014 r. przeprowadzono na próbie 3 tys. internautów i 1 tys. użytkowników smartfonów i tabletów, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy dokonali za ich pomocą jakiegokolwiek zakupu. Wyniki pokazują, że mobilne zakupy nadal są uzależnione od wieku i miejsca zamieszkania. Po urządzenia przenośne chętniej sięgają osoby w wielu 25-34 lata, częściej mieszkańcy większych miast niż wsi.

Z tą aplikacją łatwo zarezerwujecie nocleg w Polsce i za granicą

Jednak różnice demograficzne nie są już tak duże jak kiedyś. Autorzy raportu podkreślają fakt wysokiego udziału zakupów mobilnych w małych miejscowościach i na wsi. Jeżeli chodzi o zakupy bardziej tradycyjne, czyli e-commerce, mieszkańcy mniejszych miejscowości i wsi osiągnęli już w zasadzie poziom dużych aglomeracji. Ale i pod względem m-commerce nie pozostają daleko w tyle. Coraz więcej z nich kupuje korzystając z urządzeń mobilnych. - 13 proc. wskazań na smartfon i 12 proc. na tablet na wsi i już prawie dwukrotnie więcej wskazań na smartfon w najmniejszych miastach to bardzo dobre wyniki – czytamy w raporcie.

raport pierwszy obrazekBadanie pokazuje także, że konsumenci są lepiej przygotowani do mobilnych zakupów niż e-handel. Duża część internautów, kupuje bowiem przy pomocy laptopa czy komputera, ale wyszukuje produkty na smartfonach i tabletach. Problem w tym, że nie kończy tam transakcji. Ankietowani przyznają, że niektóre strony www i aplikacje są po prostu trudne w obsłudze na mniejszych ekranach, więc finalizować zakupy łatwiej jest na monitorze tradycyjnego komputera.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies