Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Bunq udostępnia funkcję Mastercard True Name, by wesprzeć osoby transpłciowe i niebinarne

Nowa funkcja pozwala użytkownikom kart płatniczych umieścić na nich wybrane przez siebie imiona

Mastercard ogłosił, że udostępnił w Europie funkcję True Name, wykorzystywaną przy wydawaniu kart płatniczych. Umożliwia ona osobom transpłciowym i niebinarnym umieszczanie na plastikach wybranych przez siebie imion. Jako pierwszy w Europie to rozwiązanie zaproponuje holenderski bank fintechowy Bunq. Jego klienci, także w Polsce, już mogą ubiegać się o wydanie takiej karty.

Dlaczego jest to ważne? W przypadku osób transpłciowych i niebinarnych imię widniejące na karcie płatniczej nie zawsze odzwierciedla ich prawdziwą tożsamość, co może być przyczyną dyskomfortu i stresu. Niestety ze zmianą urzędowych danych osobowych często wiąże się długa i skomplikowana procedura prawna. Funkcja True Name oferowana przez Mastercard rozwiązuje ten problem. Rozwiązania tego typu są bardzo ważne dla społeczności LGBT+. Prawie jedna trzecia osób, które okazały dowód tożsamości z imieniem lub płcią niezgodną z ich wyglądem, doświadcza negatywnych reakcji, takich jak szykanowanie, odmowa wykonania usługi lub napaść.

Przeczytajcie także: Tęczowa karta od Revoluta

– W Mastercard walczymy z wykluczeniem i wspieramy różnorodność. Wszyscy zasługują na możliwość korzystania z usług finansowych, które odzwierciedlają ich prawdziwą tożsamość. Dlatego osobom transpłciowym i niebinarnym umożliwiamy używanie imion, które same sobie wybrały. Ułatwi to rozwiązanie ich realnego problemu i pozwoli im używać ich prawdziwych imion w sposób prosty, bezpieczny i z dumą. Apelujemy do całej branży o wprowadzenie takich standardów dla wszystkich klientów – powiedział Mark Barnett, prezes Mastercard Europe.
– W przypadku funkcji True Name mała zmiana może spowodować duży przełom, zapewniając ludziom wolność i pozwalając im żyć zgodnie z własną tożsamością – dodał Ali Niknam, dyrektor generalny Bunq.

Mastercard i Bunq ogłosiły start nowej usługi w Europie 17 maja, czyli w Międzynarodowym Dniu Przeciw Homofobii, Bifobii, Interfobii i Transfobii.

Przeczytajcie także: Specjalna, tęczowa edycja karty Revoluta

Natomiast na początku czerwca cashless.pl opublikuje raport Cashless dla równości, w którym przedstawimy Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT. Rozesłaną przez nas ankietę wypełniło kilkadziesiąt firm i organizacji działających w obszarze finansów, m.in.: Visa, Mastercard, Adyen, First Data, Elavon, IT Card, PeP, Revolut, Blue Media oraz kilka dużych banków i towarzystw ubezpieczeniowych.

Diversity & inclusion, czyli różnorodność i włączenie, to także osoby LGBT+. W sytuacji ograniczania ich praw, wobec pojawiających się w przestrzeni publicznej dyskryminacyjnych wypowiedzi, postanowiliśmy sprawdzić, na jakie wsparcie instytucji finansowych mogą liczyć pracownicy oraz lokalne społeczności LGBT+. Partnerem merytorycznym przedsięwzięcia jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies