Poprzednią podwyżkę cen swoich usług InPost zaordynował klientom zaledwie 1 kwietnia
Jeszcze przed wprowadzeniem kwietniowych podwyżek prezes InPostu Rafał Brzoska mówił, że "ma nadzieję", że będą one ostatnimi w 2022 roku. Po niecałych dwóch tygodniach spółka zapowiedziała kolejny wzrost cen. Ostatnia podwyżka została wprowadzona zaledwie 1 kwietnia, a już 1 maja zacznie obowiązywać nowy cennik.
Więcej będą musieli płacić przede wszystkim klienci detaliczni, korzystający z opcji Managera Paczek, Szybkich nadań i aplikacji InPost Mobile w usłudze InPost Paczkomaty 24/7.
Wszystkie będą droższe o 70-90 groszy. Cena dla gabarytu A wyniesie 14,69, dla gabarytu B – 15,69 zł, a dla C – 17,39 zł. Bez zmian względem regulaminu z 1 kwietnia pozostają natomiast usługi dodatkowe.
Na większe wydatki muszą przygotować się też klienci biznesowi, korzystający z kuriera od InPostu lub paczkomatów. Firma od 1 maja do każdej z paczki doliczy teraz 13 proc. opłaty paliwowej (od 1 kwietnia wynosiła 8 proc.). Nie zmieniono natomiast opłat za samą dostawę.
W przypadku usług kurierskich podwyżki obejmą też klientów detalicznych, którzy za gabaryt A zapłacą 70 gr więcej niż dotychczas (w usłudze Manager Paczek, Szybkie Nadania, InPost Mobile). Dla gabarytu B ta podwyżka wynosi 80 gr, C – złotówkę, a D - 1,5 zł.
Więcej o zmianie cennika i regulaminu można dowiedzieć się na stronie internetowej InPostu.
Fot. Artur Andrzej, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons