Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
OLX szykuje się do zmiany przepisów. W związku z dyrektywą Omnibus serwis wprowadza nowy regulamin

Platforma zapowiada, że zmieni regulamin serwisu 1 września 2022 r.

Serwis OLX poinformował, że 1 września 2022 r. zacznie obowiązywać nowy regulamin platformy, a użytkownicy mogą spodziewać się licznych zmian. Są one związane z wprowadzeniem do polskiego porządku prawnego przepisów unijnej dyrektywy Omnibus. O tym, jakie obowiązki zostaną nałożone na e-commerce, na skutek implementacji tej dyrektywy, pisałem więcej w tekście Koniec nieuczciwych praktyk w e-commerce? Sklepy internetowe będą musiały inaczej opisywać wyprzedaże.

Przeczytajcie także: BNP Paribas zaoferuje terminal aplikacyjny

OLX chce, by od 1 września każda osoba, która opublikuje ogłoszenie w serwisie, musiała określić, czy robi to prywatnie czy jako przedsiębiorca. Tego obowiązku nie będą mieli użytkownicy, którzy w ramach weryfikacji operatora płatności PayU już to zadeklarowali.

Zasada ma być prosta: użytkownicy prywatni mają publikować tylko prywatne ogłoszenia, a firmowi - firmowe. – Z tego względu wybór sposobu korzystania z OLX jest bardzo ważny i nie będzie można go zmienić – zaznacza serwis. Zmiana regulaminu w tym zakresie wynika z zapisów dyrektywy – sprzedawcy zostaną zobowiązani do bardziej transparentnego informowania o tym, jaka była cena towaru przed i po obniżce.

Przeczytajcie także: Allegro planuje rebranding usługi BNPL dla firm

OLX wykonuje ruch wyprzedzający, ponieważ projekt nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, który dostosuje przepisy do wytycznych z dyrektywy Omnibus, nie został jeszcze przyjęty. Po zatwierdzeniu projektu przez rząd, nowela trafiła w lipcu do Sejmu i jeszcze nie rozpoczęto nad nią prac. Dyrektywa obowiązuje już w 20 państwach UE, Polska wdroży ją zapewne jesienią 2022 roku.

Więcej o zmianach w cennikach itp. można przeczytać w zakładce "Przyszłe wersje Regulaminu" serwisu OLX.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: OLX, E-COMMERCE

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies