O nowych planach opowiadał prezes spółki Rafał Brzoska. Nie chciał jednak zdradzić szczegółów
InPost opublikował właśnie wyniki finansowe za III kwartał 2022 r., a podsumowaniu towarzyszyła zapowiedź nowej usługi. W trakcie konferencji prasowej prezes firmy Rafał Brzoska przekazał, że firma pracuje nad usługami finansowymi, które będą powiązane z dotychczasową działalnością InPostu.
– Pierwszy kwartał przyszłego roku to będzie moment, kiedy świat ujrzy nową usługę InPostu w tej materii – mówił Brzoska, którego cytuje serwis ISB News. Szef InPostu zaznaczał przy tym, że może jedynie potwierdzić, że takie prace trwają. Nie chciał doprecyzować, co będzie się składało na nową ofertę usług finansowych spółki.
Jak mogliście już przeczytać, wcześniej pojawiały się nieoficjalne doniesienia o tych planach InPostu. Spółka zarejestrowała już znaki handlowe InPost Izi i InPostPay. We wrześniu "Puls Biznesu" wskazywał, że pierwszy ze znaków będzie dotyczył płatności internetowych połączonych z aplikacją mobilną spółki. Druga miałaby być ofertą związaną z płatnościami odroczonymi (BNPL, buy now, pay later).
InPost, platforma do obsługi dostaw dla e-commerce, poinformował, że w III kwartale 2022 r. obsłużył ponad 178 mln przesyłek (wzrost o 32 proc.) i ma łącznie 26,3 tys. Paczkomatów (w Polsce, Wielkiej Brytanii i Francji). Tylko w Polsce spółka obsługuje około 16,3 mln klientów (wzrost o 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r.).