Zarząd Dróg Miejskich ogłosił, że uruchomił specjalną stronę dla mieszkańców, która pozwoli na zarządzanie abonamentem parkingowym
Warszawski Zarząd Dróg Miejskich uruchomił panel dla mieszkańców, który pozwoli na szybsze załatwienie spraw związanych z abonamentem w strefie płatnego parkowania. Od 2020 roku można było to załatwiać drogą elektroniczną, ale tylko przez maila wysyłanego do ZDM. Teraz za pośrednictwem strony abonamentzdomu.zdm.waw.pl można wybrać abonament, przesłać odpowiednie dokumenty i uiścić opłatę przez internet. Obsługę płatności elektronicznych zapewnia Blue Media. Opłacenie abonamentu w ten sposób nie wiąże się z dodatkowymi opłatami czy prowizjami.
W tym serwisie można również założyć konto, by zarządzać abonamentem i sprawdzać historię zakupów. W stolicy mieszkańcy mogą wybierać między dwoma abonamentami: rejonowym (30 zł rocznie, pozwala na parkowanie w niedalekiej okolicy od miejsca zamieszkania) oraz obszarowym (600 zł za rok, obejmuje całą dzielnicę zamieszkania lub jej część w przypadku większych dzielnic).
ZDM dalej będzie przyjmować mieszkańców w Punktach Obsługi Pasażera ZTM, w sprawach związanych z abonamentem. Jednocześnie od 16 listopada 2022 roku nie będzie działać metoda składania dyspozycji mailem. ZDM zapewnia, że każde zlecenie złożone drogą mailową przed tą datą zostanie rozpatrzone. Jeżeli mieszkaniec złoży taką dyspozycję mailowo po 16 listopada lub później, otrzyma automatyczną odpowiedź, w której objaśniona jest nowa metoda.
To druga duża zmiana w wydaniu ZDM w tym roku. Od 13 stycznia mieszkańcy, którzy posiadają abonament, uprawniający ich do zostawiania auta w SPPN (strefach płatnego parkowania niestrzeżonego), nie muszą zostawiać za szybą biletu parkingowego czy naklejki o uiszczeniu opłaty mobilnie.
Kontrole w mieście są przeprowadzane na podstawie skanu tablic rejestracyjnych. Jeżeli dany pojazd ma opłacony abonament, nic się nie dzieje. Podobnie jest w przypadku aut pozostawionych w płatnych strefach przez inne osoby, niebędące mieszkańcami – wystarczy, że opłacą postój w jednej z trzech aplikacji i nie muszą zostawiać kartki za szybą, znajdą się w systemie ZDM. Dotychczas w Warszawie działały aplikacje moBiLET i SkyCash, ale jak mogliście niedawno przeczytać, dołączyła do nich kolejna - Flowbird.