Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klienci coraz częściej kontaktują się z bankami, ale oddziały odwiedzają coraz rzadziej

System bankowe w Wielkiej Brytanii odnotowują 11 mln logowań dziennie prosto z aplikacji zainstalowanych na smartfonach i tabletach  - o połowę więcej niż rok wcześniej

W ciągu pięciu lat z 476 mln rocznie do 278 mln zmniejszyła się liczba wizyt klientów w brytyjskich placówkach bankowych – wynika z opublikowanego właśnie raportu "The Way We Bank Now: Help at Hand" BBA, organizacji brytyjskiego sektora finansowego zrzeszającej ponad 200 banków.

Oddziały były odwiedzane średnio 71 razy dziennie. Eksperci sądzą, że trend spadkowy utrzyma się przez następne 5 lat. Prognozują, że w 2021 r. banki mogą liczyć tylko na 185 mln wizyt, co spowoduje obniżenie średniej do 51 wizyt dziennie. Nie oznacza to jednak, że spada zainteresowanie usługami finansowymi. W 2011 r. przeciętny Brytyjczyk kontaktował się z bankiem 2,3 raza miesięcznie. Obecnie robi to 3,5 raza, a według prognoz za pięć lat wskaźnik ten wyniesie 6,3.

Przeczytajcie także: Śliwa: każdy wie, że z oddziałami trzeba coś zrobić

Według autorów opracowania jest to zasługa nowych kanałów dostępu do usług banku przez komputer i smartfon, przy czym największy rozkwit przeżywa obecnie bankowość mobilna. W ubiegłym roku bankowe aplikacje mobilne pobierano 40 tys. razy dziennie, o jedną czwartą częściej niż rok wcześniej.

Z danych zebranych przez BBA wynika także, że systemu bankowe w Wielkiej Brytanii odnotowują ponad 11 mln logowań dziennie z aplikacji mobilnych – o 50 proc. więcej niż w 2014 r. Klienci niektórych banków, by sprawdzić saldo lub zrobić przelew logują się już na konta 36 razy w miesiącu.

Przeczytajcie także: W ciągu miesiąca banki zamknęły 100 placówek

I tak np. bank Halifax podaje, że prawie 80 proc. wszystkich płatności w IV kw. 2015 r. zostało zleconych przez klientów cyfrowo, w tym 62 proc. wykonano ze smartfona lub tabletu. Eksperci podsumowują, że jedynym hamulcem w korzystaniu z bankowości mobilnej może być już tylko ograniczony zasięg sieci komórkowych gwarantujących szybką transmisję danych.

W Polsce trendy są podobne? Wiadomo, że banki ograniczają liczbę swoich placówek. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego na temat sektora bankowego w kwietniu tego roku wynika, że tylko w jednym miesiącu działające w Polsce instytucje zamknęły 94 placówki. Na koniec kwietnia było ich 14 211, podczas gdy jeszcze w marcu – 14305. W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku sieć bankowa zmniejszyła się o ponad 700 lokalizacji.

Pełna treść raportu BBA dostępna jest tutaj.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies