Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Król paczkomatów znów w formie

Spółka easyPack z Grupy Integer.pl Rafała Brzoski pozyskała ponad 115 mln euro na nowe paczkomaty

Globalny fundusz inwestycyjny Templeton Strategic Emerging Markets Fund IV i PZU ogłosiły wspólnie z Grupą Integer.pl Rafała Brzoski inwestycję w kwocie 81,7 mln euro w spółkę easyPack – właściciela sieci paczkomatów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój sieci tych maszyn na rynkach międzynarodowych.

Jednocześnie podpisano umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego na 36,7 miliona dolarów z przeznaczeniem na rozwój sieci paczkomatów InPost w Kanadzie.

Przeczytaj także: Cinkciarz.pl z licencją instytucji płatniczej

Spółka ogłosiła, że Templeton i PZU wniosą do easyPack wkład pieniężny z opcją dalszego finansowania w przyszłości. Dzięki tym środkom easyPack będzie rozbudowywać sieć paczkomatów w Europie i na świecie. Spółka zakłada, że do końca 2015 r. będzie miała 5 tys. paczkomatów w Europie, Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Nowe pieniądze pozwolą na powiększenie sieci o dodatkowe 4 tys. urządzeń.

Przeczytaj także: Tak w USA z lumii robią terminal do przyjmowania kart

Zastrzyk gotówki bardzo się przyda spółce Brzoski. Na rynku od pewnego czasu krążyły plotki, że w związku z gwałtowną ekspansją paczkomatów w kilku krajach równocześnie firmie brakuje pieniędzy.

easyPack to spółka założona w 2012 roku przez Grupę Integer.pl i amerykański fundusz PineBridge Investments. Firma stworzyła sieć paczkomatów w kilkunastu krajach. Działają między innymi w: Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Irlandii, Islandii, na Litwie a nawet w Australii czy Arabii Saudyjskiej.

W Polsce dostępnych jest obecnie 1300 urządzeń, ale spółka planuje zwiększać ich liczbę. Każdy, kto chce nadać paczkę lub opłacić przesyłkę za pobraniem w urządzeniu InPostu, może to zrobić przy pomocy karty bankowej. Połowa paczkomatów jest już też wyposażona w terminale zbliżeniowe.

fot. CC 3.0 Artur Andrzej

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies