System ma się uczyć Waszych preferencji i prezentować oferty, które potencjalnie mogą Was zainteresować
eBay poinformował dzisiaj, że udostępnia polskim użytkownikom jego serwisu nową stronę główną. Dzięki zastosowanej technice sztucznej inteligencji każdemu klientowi eBay’a ma się wyświetlać indywidualny zestaw ofert dopasowanych do jego potrzeb.
System ma się sam uczyć, jakie są nawyki kupującego i dobierać do nich pokazywane treści. Nowością na eBay’u jest także nowy sposób prezentacji rekomendowanych produktów, które są uporządkowane według typów i ogólnych kategorii, a nie – jak było do tej pory – według konkretnych aukcji.
eBay udostępnił także użytkownikom specjalną usługę "shopbot". To spersonalizowany asystent zakupów rekomendujący produkty podczas czatowania w facebookowej aplikacji Messenger. Niestety w tej chwili ta funkcja działa tylko w angielskiej wersji aplikacji.
Natomiast to, jak w praktyce funkcjonują chatboty w Messengerze, możecie zobaczyć na filmie, który dostępny jest w tym tekście. Opisałem w nim rozwiązanie zastosowane przez jedną z angielskich restauracji wykorzystujące do płatności portfel Masterpass.