Jeden ze światowych liderów e-commerce wprowadził właśnie dla swoich klientów w Polsce program "Okazje", w ramach którego limitowane oferty z darmową dostawą objęte będą rabatami od 20 do 90 procent
Sprzedawcy wystawiający przedmioty w ramach programu "Okazje" obniżają cenę dla konkretnej liczby produktów, aż do wyczerpania zapasów. Warunkiem uczestnictwa w akcji jest zapewnienie klientom darmowej i szybkiej dostawy zamówionych produktów, która ma nastąpić nie później niż w ciągu kilku dni. Sprzedawca nie płaci za wystawienie towaru, pokrywa tylko prowizję w wysokości 1,7 proc. W komunikacie prasowym eBay zapewnia, że program działa już w wielu krajach i cieszy się sporym zainteresowaniem.
Pojawia się jednak pytanie, jaki interes będą mieć sprzedawcy w tym, by oferować produkty z tak dużym rabatem i jeszcze ponosić koszty wysłania zakupów do klienta. – Sprzedawcy wystawiając konkretne przedmioty w ramach "Okazji" zachęcają kupujących do sprawdzenia pozostałych produktów ze swojej oferty, co w rezultacie może się przełożyć na zwiększony ruch w ich sklepie – wyjaśnia Małgorzata Gliszczyńska z eBay. Ciekawe, czy to wystarczy do tego, by akcja odniosła sukces na polskim rynku. Póki co liderem tutaj jest Allegro i firmie eBay niełatwo będzie to zmienić.