Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wzrasta zaufanie do płatności cyfrowych w sieci – badanie Digital Payments Study Visy

W przeprowadzonym na zlecenie Visy badaniu 69 proc. ankietowanych Polaków przyznało, że korzystało już z płatności cyfrowych, a dwie trzecie że są one wygodniejsze niż rok temu

Visa opublikowała dzisiaj wyniki badania Digital Payments Study obrazującego zmiany Waszego podejścia do płatności bezgotówkowych w internecie. Z badania wynika, że większość z Was, bo już 69 proc. użyła portfela takiego jak np. Visa Checkout lub zapłaciła mobilnie np. za pomocą Android Pay. Dwie trzecie badanych stwierdziło też, że płatności cyfrowe są dzisiaj wygodniejsze niż przed rokiem. W badaniu mianem płatności cyfrowych określono transakcje z wykorzystaniem portfeli elektronicznych, usług umożliwiających zapisanie danych karty w sklepie internetowym czy płatności mobilnych.

Przeczytajcie także: Decyzje UOKiK w sprawie trwałego nośnika

Z badania wynika ponadto, że z 63 proc. ankietowanych w 2016 r. do 59 proc. w tym roku spadł odsetek tych, dla których barierą w dokonywaniu płatności cyfrowych jest obawa o bezpieczeństwo. Ponad połowa konsumentów z tej grupy czułaby się bezpieczniej wiedząc, że dane wykorzystywane przy płatnościach nie zostaną ujawnione osobom nieuprawnionym.

– Mamy świadomość tego, że konsumenci doceniają coraz większą wygodę płatności cyfrowych, ale jednocześnie potrzebują pewności co do ich bezpieczeństwa. Wdrażana w Polsce na szeroką skalę tokenizacja Visy oraz udostępnienie usługi Visa Checkout zwiększa bezpieczeństwo płatności – niezależnie od tego, czy mówimy o płaceniu zbliżeniowo za pomocą smartfona, czy dokonywaniu zakupów online – uważa Adrian Kurowski, dyrektor Visy w Polsce.

Przeczytajcie także: Byłem w Inkubatorze Innowacji Visy

Jak wiecie, Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym Visa wdrożyła swój nowy instrument płatniczy Visa Checkout. To rozwiązanie ułatwiające płacenie kartami w internecie. Eliminuje ono konieczność podawania w każdym e-sklepie przy każdej płatności danych właściciela oraz numeru karty i jej daty ważności. W przypadku Visa Checkout robi się to tylko raz, przy rejestrowaniu plastiku w tym cyfrowym portfelu. Potem użytkownik może nim płacić w sieci praktycznie jednym kliknięciem.

Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visy przez agencję Populus w okresie czerwiec–lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach, w tym w Polsce. W każdym kraju ankietowano średnio ok. 2 tys. konsumentów.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies