Przy okazji startu kampanii reklamowej promującej nową usługę, Visa pochwaliła się ciekawymi danymi na temat Checkout w Polsce
Visa Checkout to nowy instrument ułatwiający dokonywanie płatności kartami w środowisku e-commerce i m-commerce. Po jednorazowej rejestracji i podaniu danych znajdujących się na plastiku, użytkownik może płacić za internetowe zakupy tzw. jednym kliknięciem po zalogowaniu się do Visa Checkout. Polska jest pierwszym rynkiem w Europie, na którym nowe rozwiązanie wdrożono i właśnie wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa, promująca ten instrument płatniczy.
Przeczytajcie także: Na PizzaPortal już możecie płacić z Visa Checkout
Z tej okazji Visa zorganizowała konferencję prasową, na której zaprezentowała niepublikowane wcześniej informacje na temat Checkout. Niestety, nie podano liczby użytkowników ani transakcji przeprowadzonych od startu usługi w kwietniu. Jak jednak powiedział Tomasz Siedlecki z firmy Euro RTV AGD, która jako pierwsza umożliwiła klientom płatności Visa Checkout, w ciągu pierwszych dwóch miesięcy od wdrożenia tego instrumentu jego udział w transakcjach internetowych sięgnął kilkunastu procent.
– To znakomity wynik zważywszy na fakt, że to zupełnie nowa na polskim rynku metoda płatności – stwierdził przedstawiciel jednego z największych w Polsce sklepów internetowych. Trzeba jednak dodać, że start Visa Checkout w Euro i siostrzanym OleOle! wspomagany był atrakcyjną promocją, która na pewno pomogła w osiągnięciu tak dobrego wyniku.
Przeczytajcie także: Śląski zakłada spółkę z czeską firmą Twisto
Visa podała dziś także, że ok. 35 proc. użytkowników Checkout rejestruje się do usługi poprzez jej stronę internetową. Oznaczać to musi, że dowiedzieli się o jej istnieniu i z ciekawości zdecydowali się podpiąć do niej swoją kartę zanim jeszcze zaczęli robić zakupy. Większość rejestracji do Visa Checkout, a więc 65 proc., odbywa się jednak w sklepach przy okazji pierwszej płatności. Ciekawostką może być to, że 99 proc. płatności Visa Checkout dokonywanych przez klientów z Polski jest wykonywana w krajowych sklepach internetowych. Transakcje zagraniczne stanowią na razie 1 proc. Ponadto 90 proc. kart podpiętych do Checkout to visy a 10 proc. to plastiki konkurencji.
Polski oddział organizacji płatniczej ma nadzieję, że jeszcze w tym roku sieć akceptacji Visa Checkout obejmie sklepy internetowe odpowiedzialne za 40 proc. obrotów na polskim rynku e-commerce. Umożliwić to ma m.in. udostępnienie nowego instrumentu przez PayU, czyli największego nad Wisłą integratora płatności internetowych. Co ciekawe PayU podało, że już 44 proc. transakcji wykonywanych przy wykorzystaniu Visa Checkout odbywa się ze smartfonów. Tylko 4 proc. płatności dokonywanych jest z tabletów a 52 proc. z komputerów.