Bank poinformował wczoraj o planowanym zablokowaniu dostępu do bankowości internetowej m.in. w przypadku klientów korzystających z systemu Windows XP
W przesłanym do klientów komunikacie Euro Bank zawiadamia, że od poniedziałku 15 stycznia nie będzie możliwy dostęp do bankowości internetowej dla komputerów z systemem operacyjnym Windows XP oraz za pośrednictwem starszych wersji przeglądarek internetowych. Nie zalogujecie się także do aplikacji mobilnej na smartfonach z systemem Android poniżej wersji 4.1.2. Bank tłumaczy swoją decyzję względami bezpieczeństwa.
Jak wskazał w komunikacie Euro Bank, producent Windows XP, czyli firma Microsoft wycofała wsparcie dla tego systemu. Nie ma więc możliwości aktualizowania zabezpieczeń pomagających chronić komputer przed szkodliwymi wirusami i złośliwym oprogramowaniem. Uniemożliwia to również uaktualnienie systemu i przeglądarek o odpowiednie protokoły odpowiedzialne za szyfrowanie danych.
Dotychczasowi użytkownicy Windows XP, aby nadal korzystać z bankowości internetowej Euro Banku, muszą zainstalować nowszy system operacyjny oraz aktualną, najnowszą wersję przeglądarek Internet Explorer, Google Chrome czy Mozilla Firefox. Jeżeli tego nie zrobią, to po 15 stycznia swoim rachunkiem będą mogli zarządzać z poziomu bankowości mobilnej, telefonicznej oraz w placówce banku. Euro Bank informuje także, że użytkownicy jego aplikacji mobilnej powinni ją aktualizować do wersji 1.16.3. Jeżeli tego nie zrobią, nie zalogują się przez apkę na konto. Dotyczy to posiadaczy smartfonów z systemami Android od 4.1.2, iOS od 10 i Windows Phone od 8.0.