Operator uruchomił już platformę w wersji beta działającą na przeglądarkach internetowych. Najpóźniej w kwietniu pojawi się aplikacja mobilna Bilkom na Androida a później na iOS
Od dwóch tygodni możecie korzystać z nowego wygodnego sposobu zakupu biletów na podróż koleją. Spółka PKP Informatyka uruchomiła serwis bilkom.pl działający na razie w wersji beta. Rozwiązanie ma być w pełni gotowe w lutym. Operator platformy pracuje także nad natywną aplikacją mobilną na Androida, która ma pojawić nie później niż na początku II kw. 2018 roku. Chwilę później powinna zostać udostępniona apka na urządzenia z systemem iOS.
W obecnej wersji serwisu Bilkom możecie sprawdzić rozkład jazdy większości przewoźników kolejowych w kraju oraz zakupić bilety na pociągi trzech z nich, czyli: PKP Intercity, SKM w Trójmieście oraz Polregio. Jeszcze w lutym do tej trójki dołączyć ma Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Trwają rozmowy z kolejnymi przewoźnikami.
Proces zakupu biletu przez platformę Bilkom przypomina ten, który być może już znacie z rozwiązań oferowanych przez konkurencję, choćby Koleo. Najpierw wybieracie interesujące Was połączenie, a następnie podajecie potrzebne dane osobowe. Przy okazji możecie założyć konto na platformie dzięki czemu w przyszłości unikniecie konieczności każdorazowego wypełniania wielu pól. Płatności odbywają się za pośrednictwem firmy Tpay, a zakup biletu możecie sfinalizować Blikiem, kartą płatniczą oraz przelewem typu pay by link. Operator Bilkom nie planuje uruchamiania wirtualnej portmonetki.
Bilkom to kolejna już na polskim rynku usługa umożliwiająca zdalny zakup biletów na przejazd pociągiem. Konkurencyjne rozwiązania oferują m.in. SkyCash czy Koleo. Warto przypomnieć, że nowa wersja Bilkom pojawia się kilka dni po tym, jak Polregio zrezygnowało ze współpracy z Astarium, operatorem aplikacji Koleo, i udostępniło bilety w serwisie przygotowanym przez PKP Informatyka. Więcej o sporze Astarium i PKP Przewozy Regionalne przeczytacie w tym miejscu.
Fot. PLK