Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolacja w restauracji i romantyczna podróż – za to najczęściej płacicie kartą w Walentynki

A wiadomo to dzięki Mastercard Love Index, przygotowywanemu i publikowanemu już po raz trzeci

Pojutrze Walentynki, więc może zainteresuje Was Mastercard Love Index, zestawienie, które pokazuje trendy zakupowe i zwyczaje europejskich konsumentów w to święto. Jest ono przygotowywane i publikowane już trzeci raz. Przy jego tworzeniu bierze się pod uwagę transakcje kartowe związane z wybranymi kategoriami produktów, wykonane w ciągu trzech ostatnich lat między 11 a 14 lutego.

Przeczytajcie także: ING wchodzi w paradę operatorom płatności internetowych

Za co więc najczęściej płacono świętując dzień zakochanych? Okazuje się, że najchętniej zabieracie swoje drugie połowy na romantyczną kolację w restauracji. Tam odnotowano aż 65 proc. wszystkich transakcji, które pod względem wartości stanowiły jedną trzecią walentynkowych wydatków. Na kolejnych miejscach znalazły się noclegi w hotelach oraz powiązane z tym wydatkiem podróże. W 2017 r. co dziesiąta płatność kartą związana była z zakwaterowaniem. Pod względem wartości na noclegi wydano aż 32 proc. wszystkich pieniędzy. Z kolei na podróże pociągami lub samolotami przeznaczono 31 proc. wszystkich dokonanych wtedy wydatków.

Przeczytajcie także: PE zakazał geoblokowania e-handlu

Jeśli chodzi o tradycyjne prezenty, to Europejczycy nadal lubią kupować na Walentynki kwiaty. W porównaniu z 2015 r. liczba wydatków na bukiety wzrosła niemal o połowę, a ich wartość o 29 proc. Dużo kupujecie też biżuterii - odnotowano 15 proc. wzrost takich wydatków.

Zebrane przez Mastercard dane świadczą także o tym, że kupno walentynkowych prezentów zazwyczaj odkładacie na ostatnią chwilę. Największą część, bo prawie jedną trzecią zakupów robicie 14 lutego.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies