Kolejne instytucje oferują możliwość zatwierdzania pay by linków kodami Blik
Przelewy pay by link to najczęściej wykorzystywany przez Polaków bezgotówkowy instrument do płatności za zakupy internetowe. Z różnych badań wynika, że kilkadziesiąt procent transakcji bezgotówkowych w e-commerce odbywa się właśnie za pośrednictwem pay by linków. Jednak w dobie rosnącego znaczenia tzw. user experience, czyli wygody korzystania z instrumentów płatniczych, przelewy zaczynają przegrywać z nowymi rozwiązaniami kartowymi (Checkout, Masterpass), portfelowymi (Google Pay) i z Blikiem. Czy to oznacza, że pay by linki znikną?
Chciałby tego prezes zarządzającego Blikiem Polskiego Standardu Płatności Dariusz Mazurkiewicz. – Pay by linki wymagają logowania się na konto bankowe, co na ekranach urządzeń mobilnych jest niewygodne. W przypadku Blika takich problemów nie ma, zwłaszcza w usłudze one click – powiedział szef PSP podczas odbywającego się w tym tygodniu kongresu zorganizowanego przez Fundację Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Dodał, że banki oferujące Blika podjęły już strategiczną decyzję, by zastąpić pay by linki właśnie nim.