Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Na miasto bez banknotów i monet. Jutro Dzień Płatności Bezgotówkowych

To kulminacja kampanii społeczno-edukacyjnej "Warto Bezgotówkowo". Biorą w niej udział największe organizacje kartowe, banki, Poczta Polska oraz wielu przedsiębiorców

W ramach kampanii rozpoczął się dziś "Tydzień Płatności Bezgotówkowych", którego głównym punktem jest właśnie dzień bez gotówki obchodzony 16 października. Celem jest zachęcenie Polaków do aktywnego korzystania z płatności elektronicznych poprzez pokazanie im zalet tego rozwiązania. Jeśli zapłacicie kartą lub telefonem w tym czasie, możecie skorzystać z wielu promocji. – Aż 91 proc. Polaków uważa, że korzystanie z bankowości elektronicznej i mobilnej jest bezpieczne. To potencjał, w który chcemy inwestować. Nasz cel to edukacja i zachęcanie szerokiej grupy konsumentów do wybierania płatności cyfrowych również przy okazji codziennych, drobnych zakupów – mówi Włodzimierz Kiciński, przewodniczący inicjującej kampanię Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności.
Przeczytajcie także: Rusza druga edycja kampanii Warto Bezgotówkowo
Według ostatnich danych Narodowego Banku Polskiego w II kwartale 2018 r. Polacy zrealizowali za pomocą kart 1,35 mld transakcji. Gotówka nadal jest jednak dominującą metodą płatności w małych sklepach stacjonarnych. Choć zdaniem zdecydowanej większości Polaków każdy punkt handlowo-usługowy powinien oferować wybór różnych form płatności, nadal są miejsca, w których nie da się zapłacić kartą lub telefonem. – Widzimy, że na rynku brakuje kilkuset tysięcy terminali POS. Mamy ambicję tę lukę wypełnić. Zależy nam, aby każdy Polak miał możliwość wyboru sposobu zapłaty, a przedsiębiorcy, dzięki płatnościom elektronicznym, mogli poszerzać grono swoich klientów i tym samym zwiększać skalę działalności – podkreśla Paweł Widawski, wiceprezes fundacji Polska Bezgotówkowa.
Przeczytajcie także: Polacy coraz bardziej bezgotówkowi
POS-ów przybywa jednak w szybkim tempie. Na koniec czerwca 2018 r. na rynku funkcjonowało prawie 705 tys. terminali płatniczych – o ponad 49 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Autorzy kampanii przypominają o zaletach płatności bezgotówkowych takich jak wygoda, bezpieczeństwo i szybkość. Zwracają także uwagę, iż przyczyniają się one do zwiększania przejrzystości życia gospodarczego i są istotnym narzędziem w walce z szarą strefą.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies