National Australia Bank wraz z Microsoftem opracowuje technologię, która pozwala na wypłatę pieniędzy z bankomatu dzięki rozpoznawaniu twarzy, bez konieczności używania karty czy smartfonu
Rozwiązanie oparte jest o stworzoną przez Microsoft technologię Azure Cognitive Services, która wykorzystuje sztuczną inteligencję i dane zapisane w chmurze. Twórcy podkreślają, że system nie magazynuje obrazów twarzy klientów, a jedynie parametry biometryczne, które są bezpiecznie przechowywane na platformie chmurowej. Jak informuje portal
Finextra, prace na razie są na etapie proof-of-concept czyli pierwszych testów, które mają potwierdzić użyteczność i bezpieczeństwo tej technologii.
Na konferencji bankowo-technologicznej Sibos w Sydney National Australia Bank zaprezentował prototyp bankomatu rozpoznającego twarz. Celem banku jest stworzenie urządzenia, które wypłaci właściwej osobie pieniądze tylko dzięki jej zidentyfikowaniu i użyciu kodu PIN. Szef Technologii i Operacji Bankowych NAB podkreślał, że ta koncepcja jest "spojrzeniem na to, jak w przyszłości klienci uzyskują dostęp do produktów i usług bankowych". – Banki muszą być prostsze i szybsze dla klientów; dostarczać wygodne dla nich rozwiązania – podkreślił. Szef australijskiego oddziału Microsoftu Steven Worrall stwierdził, że przetwarzanie danych w chmurze i
sztuczna inteligencja będą podstawą do opracowania i szybkiego wdrożenia nowej generacji bezpiecznych usług finansowych, które banki będą oferować w przyszłości.
Australijski bank przyznał, że projekt
rozpoznawania twarzy w bankomacie został wykonany w dwa miesiące w laboratorium technologicznym firmy. Zapewnił też, że wszystkie testowe dane biometryczne zostaną usunięte po zakończeniu fazy eksperymentalnej, a w jej trakcie będą wykorzystywane tylko i wyłącznie w celu dopracowania procesu uwierzytelnienia klienta.