Dotychczasowi klienci Raiffeisena nie muszą dopełniać żadnych formalności. Dla nich na razie nic się nie zmienia
Sfinalizowana dziś fuzja oznacza, że bank
BGŻ BNP Paribas przejął wszelkie prawa i obowiązki wobec klientów nabytej części Raiffeisen Bank Polska. Zawarte z nimi umowy pozostają w mocy i nie wymagają podpisywania aneksów. Numery rachunków bankowych nie ulegają zmianie, aktywne pozostają wszystkie karty i numery PIN. Bez zmian pozostaje także system bankowości internetowej i mobilnej oraz sposób logowania na konta.
Po zakończeniu prawnej części przejęcia nastąpi fuzja operacyjna, czyli zintegrowanie systemów informatycznych obu banków. Najczęściej odbywa się to w ten sposób, że klienci banku przejmowanego są przenoszeni do bazy banku przejmującego. W przypadku Raiffeisena nie nastąpi to szybko – potrwa około roku. BGŻ BNP Paribas poinformował bowiem, że ta operacja zostanie przeprowadzona w IV kwartale 2019 roku.
Na obecnym etapie bank działa jeszcze pod dwiema odrębnymi markami, rebranding planowany jest w najbliższych miesiącach. Obsługa klientów przejętego banku nadal będzie więc prowadzona w placówkach z logo
Raiffeisen Polbank. Jeśli jesteście klientami obu tych instytucji, dla Was także nic się nie zmienia. Produkty BGŻ BNP Paribas nadal obsługiwane są w placówkach i za pośrednictwem infolinii tego banku i w jego systemie bankowości internetowej. Podobnie produkty Raiffeisen Polbank – w placówkach i kanałach zdalnych z logo tego banku.
Oprócz klientów indywidualnych BGŻ BNP Paribas przejął od Raiffeisen Polbanku obsługę małych i średnich przedsiębiorstw, bankowość korporacyjną oraz bankowość prywatną. Austriakom zostawił m.in. kredyty hipoteczne w obcych walutach.