Od czwartu należy się spodziewać utrudnień w korzystaniu z niektórych usług przejmowanego banku. Na sobotę 10 listopada zaplanowano natomiast rozpoczęcie procesu przenoszenia produktów
Proces przenoszenia klientów Deutsche Banku do Santander Bank Polska rozpocznie się w najbliższy czwartek od utrudnień w korzystaniu z niektórych usług przejmowanej instytucji. Szczegółowe kalendarium zdarzeń przedstawiam poniżej.
Czwartek, 8 listopada 2018 r.
Możecie spodziewać się ograniczenia usług infolinii (Teleserwisu)
Deutsche Banku. Wyjątkiem ma być zastrzeganie zgubionych lub skradzionych kart - tego rodzaju zlecenia będą realizowane bez zakłóceń. Natomiast od godz. 10.00 nie będzie można składać innych dyspozycji dotyczących kart kredytowych i zamawiać dokumentów bankowych.
Piątek, 9 listopada 2018 r.
Od godz. 14.00 w Teleserwisie nie będą realizowane dyspozycje związane z obsługą rachunku, m.in.: przelewy, dyspozycje związane z lokatami czy zmianami danych osobowych. Od godz. 15.00 nieczynne będą oddziały Deutsche Banku, a od godz. 17.30 w Teleserwisie nie złożycie już dyspozycji związanych m.in. z aktywacją i zablokowaniem dostępu do bankowości internetowej. Natomiast o godz. 18:00 instytucja wyłączy system db easyNET oraz db powerNET. Przelewy wprowadzone i zautoryzowane w tym dniu po godz. 15:00 będą zarejestrowane do realizacji w kolejnym dniu roboczym i zostaną automatycznie przeniesione do systemu Santandera.
Sobota, 10 listopada 2018 r.
Systemy bankowości elektronicznej Deutsche Banku będą niedostępne do poniedziałku, czyli do 12 listopada 2018 r.
Poniedziałek, 12 listopada 2018 r.
Od tego dnia serwisy db easyNET oraz db powerNET będą służyły jedynie do procesu przeniesienia usług do Santander online. Jeśli jesteście klientami DB, powinniście zalogować się do db easyNET lub db powerNET i postępować zgodnie z instrukcją wyświetlaną na ekranie. Santander informuje, że podczas procedury przeniesienia niezbędne będzie użycie telefonu komórkowego. Otrzymacie nowy login, ale będziecie mogli też korzystać wymiennie z dotychczasowego identyfikatora logowania do bankowości elektronicznej Deutsche Banku - sami jednak musicie nadać nowe hasło do bankowości Santander internet. Dyspozycje związane z realizacją przelewów i lokatami, dotychczas składane przez infolinię Deutsche Banku, będą osiągalne za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej Santandera.
W poniedziałek 12 lub we wtorek 13 listopada (zależnie od ostatecznej decyzji dotyczącej dnia wolnego 12 listopada) oddziały Deutsche Bank Polska zostaną otwarte pod szyldem Santander Bank Polska.
Proces przeniesienia usługi bankowości elektronicznej do
Santandera będzie można przejść samodzielnie w ciągu 60 dni od 12 listopada tego roku do 12 stycznia 2019 roku. Po tym terminie aktywacja usługi możliwa będzie tylko w oddziałach. Santander zwraca też uwagę, że nową metodą autoryzacji dyspozycji np. przelewów będzie smsKod - nie będzie możliwości korzystania z kodów na karcie TAN - a numer telefonu do smsKodów podacie podczas procesu aktywacji konta. Nie zmienią się numery rachunków osobistych, kart, terminy ich ważności oraz kody
PIN.
Deutsche Bank ze względów bezpieczeństwa przypomina, że nie wysyła SMS-ów ani wiadomości e-mail, w których zamieszczane byłyby linki do serwisów bankowości elektronicznej lub stron, na których niezbędna byłaby aktualizacja, podanie jakichkolwiek danych osobowych lub poufnych (np. hasła). Nie przesyła także próśb o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania.
Wszystkie produkty klientów DB zostają przeniesione automatycznie do Santandera z jednym ważnym wyjątkiem. Jeśli macie kredyty i pożyczki hipoteczne w walutach innych niż złoty (w tym również te udzielone pierwotnie w obcej walucie i przewalutowane na złoty) to pozostaną one w niemieckim banku.