To kolejny etap współpracy pomiędzy Polskim Standardem Płatności, InPostem i operatorem płatności Tpay
Płatność za pobraniem u kuriera to wciąż popularna wśród Polaków metoda opłacania zakupów internetowych. Według różnych badań wybiera ją od 18 do 39 proc. kupujących. Monika Król, wiceprezes
Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik, podkreśla jednak, że powoli zmienia się tradycyjne kojarzenie tego typu transakcji z gotówką. – Od teraz każdy użytkownik może wygodnie zapłacić Blikiem za zakupy u kuriera. Chcemy w ten sposób zachęcić klientów do płatności bezgotówkowych – stwierdziła.
Płatność
Blikiem za pobraniem u kuriera realizowana jest w trzech prostych krokach. Wystarczy w aplikacji mobilnej banku wygenerować ważny przez dwie minuty kod a następnie podać go kurierowi i na końcu potwierdzić transakcję PIN-em w aplikacji mobilnej banku na swoim telefonie.
Kurierzy InPostu mogą przyjmować płatności Blikiem bezpośrednio w już istniejącej aplikacji kurierskiej MobiCourier dostarczonej przez OpenNet we współpracy z Tpay. W momencie dostarczenia przesyłki za pobraniem i wybraniu przez odbierającego rozliczenia za pomocą Blika, kurier wprowadza kod podany przez klienta i czeka na potwierdzenie przez niego transakcji w aplikacji bankowej.
Miesiąc temu płatność Blikiem została uruchomiona w paczkomatach InPostu. Od roku można też płacić Blikiem (lub kartą) u wszystkich kurierów Poczty Polskiej. Przypomnę, że według najnowszych danych po trzech kwartałach tego roku użytkownicy Blika od początku stycznia do końca września dokonali 57 mln transakcji. 41 mln stanowiły
płatności w internecie, ponad 10 mln były to wypłaty gotówki z bankomatu, ponad 3 mln to transakcje w terminalach płatniczych.