Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mojeID i Qlips wkrótce w PKO BP. We wdrożeniu usług KIR-u będzie brało udział także PGNiG

Spółki poinformowały dziś o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie wdrożenia kilku usług, takich jak mojeID, Qlips, mSzafir i WebPOS Paybynet

Stworzony przez KIR system potwierdzania tożsamości w internecie - mojeID, będzie mógł być używany przez klientów PKO. Bank wspólnie z KIR, pracuje nad pilotażowym wdrożeniem tej usługi, a spółka PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który podpisał umowę jako dostawca usług.

Przeczytajcie także: KIR rozszerza sieć akceptacji Paybynetu

W praktyce chodzi o to, by wyeliminować konieczność posiadania kilku loginów i haseł do różnych serwisów i usług – będzie można logować się na stronach internetowych np. dostawcy gazu za pomocą tych, które wykorzystywane są w bankowości elektronicznej. Klient zostanie przekierowany na stronę banku, gdzie po zalogowaniu zaakceptuje potwierdzenie przez bank swojej tożsamości podmiotowi trzeciemu (dostawcy usług) i będzie mógł wrócić na jego witrynę już jako uwierzytelniony.

Kolejnym krokiem w realizacji porozumienia, będzie pilotażowe wdrożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir (także autorstwa KIR), wykorzystującego technologię chmurową. Porozumienie zakłada również wprowadzenie usługi automatyzującej płacenie rachunków Qlips. Umożliwia ona przesyłanie przez dostawców usług i mediów takich jak np. operatorzy telefonii komórkowej czy zakłady energetyczne informacji o płatnościach swoich klientów bezpośrednio do skrzynek odbiorczych w ich bankowości internetowej. Dzięki temu klienci mogą opłacać rachunki tzw. jednym kliknięciem po zalogowaniu na swoje konto. Partnerzy podpisani pod porozumieniem uruchomią też pilotaż procesu przyjmowania płatności WebPOS Paybynet w wirtualnych terminalach.
Przeczytajcie także: Przelewy ekspresowe przyspieszają. Wrześniowy rekord w systemie KIR-u
W komunikacie prasowym firmy stwierdzają, że celem ich współpracy jest m.in. zwiększenie udziału obrotu bezgotówkowego w krajowych rozliczeniach finansowych. - Kompleksowe, równoległe wdrażanie uzupełniających się wzajemnie usług realizowanych przez KIR, umożliwia pełne wykorzystanie potencjału cyfrowego, co przełoży się na wzrost jakości obsługi klientów i udostępnienie w kanałach internetowych zupełnie nowych usług - podkreślono. W osiągnięciu tych celów może sprzyjać fakt, że PKO BP ma ponad 9 mln klientów, a PGNiG obsługuje 7 mln odbiorców, zarówno firmy jak i większość gospodarstw domowych w Polsce.
KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies