Od kilku dni agenci ubezpieczeniowi Link4 korzystają z terminali płatniczych TubaPay. Ubezpieczyciel podkreśla, że dzięki nowemu rozwiązaniu nie tylko oszczędzają czas na obsłudze ubezpieczanych osób, ale też na deponowaniu gotówki i prowadzeniu rozliczeń składek. Agent może też zabrać terminal ze sobą na wizytę u klienta.
Terminal TubaPay to urządzenie dostarczane przez polski insurtech Bacca. Obecnie większość polis sprzedawana jest przez tzw. multiagentów oferujących ubezpieczenia z kilku źródeł. Bacca proponuje jeden terminal do obsługi wszystkich firm ubezpieczeniowych, z którymi współpracuje dany agent. Urządzenie automatycznie rozlicza wpłacone składki.
Agent nie musi wpłacać do banku gotówki, robić raportów i rozliczeń dla poszczególnych firm. Mniejsze jest też ryzyko, że się pomyli. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia unikalny kod QR wystawiany dla każdej z nich. Ubezpieczyciele pokrywają koszty transakcji. Zyskuje też kupujący ubezpieczenie klient, który nie musi przynosić gotówki ani chodzić do bankomatu.
Terminale TubaPay pozwalają na opłacenie ubezpieczenia także zbliżeniowo i telefonem, za pomocą
Google Pay, ApplePay i
Blikiem. Link4 przypomina, że agenci, którzy wcześniej nie mieli terminala, mogą skorzystać z programu
Polska Bezgotówkowa i przez pierwszy rok nie ponosić żadnych kosztów związanych z obsługą transakcji bezgotówkowych.