Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolejny fintech rzuca rękawicę bankom. Amerykański Square wydaje kartę debetową dla small biznesu

Firma, która jako jedna z pierwszych wprowadziła mPOS, coraz śmielej oferuje produkty bankowe

Square nie ukrywa, że jego nowy produkt ma zachęcić akceptantów do pozostawienia pieniędzy w jego systemie. Spółka deklaruje, że Square Card można używać wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty debetowe Mastercard. Karta ma zachęcać również do wykonywania transakcji w gronie małych firm, poprzez rabat 2,75 proc. przyznawany na zakupy u innych sprzedawców korzystających z usług Square.
Przeczytajcie także: Square chce się załapać na zbliżeniową rewolucję

Prezes i założyciel fintechu Jack Dorsey argumentuje, że karta da małym firmom większą elastyczność i szybkość w dostępie do pieniędzy oraz sprawniejsze zarządzanie nimi. Eliminuje bowiem czas potrzebny na trwające nawet kilka dni, bankowe procedury między sprzedażą towaru czy usługi, a przelewem do banku i udostępnieniem pieniędzy.

Ponieważ fintech nie może przyjmować depozytów, dopóki nie otrzyma odpowiednich zezwoleń od amerykańskiego regulatora, Square współpracuje z Sutton Bank, który formalnie będzie przechowywać i ubezpieczać fundusze klientów. Jednocześnie Square złożył wniosek o zgodę na działalność depozytową. Poprzez Square Capital spółka wcześniej wprowadziła też inne produkty bankowe - pożyczki dla małych firm i możliwość ich spłaty w ratach.

Przeczytajcie także: Oto najbardziej bezgotówkowe miasta w Polsce
Square uważany jest za prekursora mPOS-a, czyli urządzenia, które po połączeniu ze smartfonem staje się terminalem płatniczym. Gdy kilka lat temu wprowadzał na rynek swój pierwszy produkt, była to niewielka i tania nakładka podłączana przez gniazdo słuchawkowe do telefonu i pozwalająca na akceptację płatności kartami z paskiem magnetycznym. Urządzenie odniosło wielki sukces w Stanach Zjednoczonych, gdzie wciąż do większości transakcji używa się kart paskowych, a nie z chipem. Potem firma rozszerzyła ofertę na płatności zbliżeniowe, także te dokonywane za pomocą telefonu.
KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies