Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pilotaż nowych płatności w śląskiej komunikacji. Na dwóch liniach karta płatnicza zastąpi papierowy bilet

Dziś nowoczesne kasoterminale pojawiły się w pojazdach linii autobusowej 297 oraz tramwajowej 14

Kilka dni temu w serwisie Cashless mogliście przeczytać o planowanym uruchomieniu pilotażu nowego systemu biletowego na Śląsku. Dziś opublikowano informację prasową dotyczącą tego wdrożenia. Opracowane przez Mennicę Polską rozwiązanie Open Payment System nadaje zbliżeniowym kartom bankowym podwójną funkcję – można nimi zapłacić za bilet i jednocześnie są nośnikiem tego biletu w przypadku kontroli. W pełnej wersji ten system działa we Wrocławiu, Bydgoszczy, Jaworznie, a pilotażowo także w Gdańsku oraz Łodzi.
Przeczytajcie także: Śląska komunikacja otwiera się na karty płatnicze
W trakcie pilotażu na Śląsku nowoczesne automaty biletowe pojawią się w 28 pojazdach, w każdym zainstalowane zostaną po dwa. Dzięki nim za przejazdy można płacić kartami Mastercarda i Visy. Pozwolą na uregulowanie należności za bilety strefowo-czasowe, jednak w początkowej fazie bilet nie będzie ważny po przesiadce do innego pojazdu. Nowe rozwiązanie funkcjonuje równolegle do systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP).

Grzegorz Kwitek, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, który odpowiada za sprawy związane z transportem, stwierdził, że samorząd chce, by w przyszłości system płatności kartą funkcjonował we wszystkich pojazdach ZTM oraz uwzględniał możliwość przesiadek. Zakup biletu w elektronicznej formie ogranicza się do dwóch prostych kroków - wyboru odpowiedniego biletu na ekranie nowego biletomatu i zbliżenia karty płatniczej do czytnika. Kupno jest równoznaczne z jego skasowaniem i nie trzeba go drukować.
Przeczytajcie także: W Łodzi w aplikacji można już kupić bilety miesięczne
Dane karty są automatycznie szyfrowane w momencie jej zbliżenia do kasownika i w formie bezpiecznej (token) są zapisane w systemie centralnym operatora. Przy kontroli wystarczy, że pasażer przyłoży do czytnika kartę (lub smartfon), którą przeprowadził transakcję. Kontroler otrzymuje informacje wyłącznie dotyczące ważności biletu. W praktyce oznacza to, że nie trzeba się obawiać o bezpieczeństwo pozostałych danych karty.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies