Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Tylko jeden startup na trzy przechodzi w korporacjach do fazy testów. Raport The Heart

Według badania duża firma zainteresowana innowacjami, odbywa średnio 31 spotkań rocznie z młodymi przedsiębiorcami, mającymi pomysły na nowy biznes

The Heart to spółka, która jest centrum współpracy startupów i korporacji, w tym sporej części przedsiębiorstw finansowych. Wspólnie z Mastercardem jest też jednym z operatorów tzw. zdecentralizowanej piaskownicy regulacyjnej KNF. Firma opublikowała właśnie raport "Opening to Change", którego wyniki oparto o badanie opinii 50 liderów, zajmujących się innowacjami w dużych firmach. Zdaniem ponad połowy z nich (54 proc.) w przyszłości korzystanie z innowacyjnych rozwiązań opracowanych na zewnątrz organizacji, będzie ważniejsze niż rozwijanie ich wewnętrznie.
Przeczytajcie także: Mastercard z The Heart tworzą w Warszawie fabrykę startupów
Droga od pomysłu do jego praktycznego wdrożenia nie jest jednak prosta. Według raportu w ciągu ubiegłego roku w każdej z badanych korporacji średnio doszło do spotkań z 31 startupami, z czego 11 przeszło do faz testu ich projektów, a na koniec wdrożono 5 rozwiązań.

Z opracowania wynika, że korporacje mimo dobrych chęci, mają problemy ze zbudowaniem wspierającej te chęci odpowiedniej kultury organizacyjnej. Chodzi m.in. o otwartość na eksperymentowanie i testowanie nowych pomysłów, gotowość do podejmowania ryzyka i zaakceptowania ewentualnych porażek, a także szybkie podejmowanie decyzji, planowanie budżetów na innowacje i pozyskanie ludzi potrafiących budować nowe przedsięwzięcia .
Zdaniem prezesa The Heart Tomasza Rudolfa by pokonać te problemy, z korporacji można wydzielać nowe spółki, by łatwiej eksperymentować z innowacyjnymi biznesami. Wspólnie z Mastercard powstało The Heart Ventures, która to firma w najbliższych latach ma współtworzyć z korporacjami 10 fintechów rocznie.

Przeczytajcie także: KNF uruchomił stronę internetową dla fintechów
Według badania 68 proc. pytanych liderów z korporacji chce w najbliższych 3 latach kupić wybrane pomysły od innowacyjnych młodych firm, 35 proc. planuje przejmować całe startupy, a 28 proc. chce zainwestować w nie we wczesnej fazie rozwoju. 44 proc. zamierza rozwijać startupowe pomysły, czyli testować je w realnych warunkach, oferując np. API banku.
Tymczasem wczoraj podczas uroczystej gali zostały wręczone nagrody The Heart Corporate Innovation Awards 2018. Uhonorowano nimi najlepsze firmy i osoby aktywnie wprowadzające innowacje. Zwycięzców pięciu kategorii wybierali członkowie zarządów oraz prezesi największych polskich i międzynarodowych korporacji.
Decyzją jury CEO Roku został Przemysław Gdański, prezes BGŻ BNP Paribas. Najlepszym zespołem wprowadzającym innowacje okrzyknięto NOW! - zespół cyfrowej transformacji PKO BP. Nagrodę za najlepszą współpracę otrzymały PKO BP i Coinfirm. Za transakcję roku uznano zakup firmy Going przez Empik, a najlepszym nowym cyfrowym biznesem zostało wybrane Bancovo, stworzone przez Alior. Organizatorem konkursu było The Heart wspólnie z Mastercard i Ghelamco.
KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies