Bank Leszka Czarneckiego dołączył tym samym do kilkunastu instytucji z branży obecnych w tym serwisie społecznościowym od dawna
Twitter jest używany przez banki do reagowania w sytuacjach kryzysowych, informowania o awariach, ostrzegania o cyfrowych niebezpieczeństwach, dementowania nieprawdziwych informacji czy promocji produktów i usług. Władze Getinu prawdopodobnie chcą wykorzystać nowy kanał m.in. do poprawy wizerunku banku nadszarpniętego w tzw. aferze
KNF.
Profil Getin Noble Banku zaczął być aktywny na Twitterze w połowie stycznia. Przez dwa tygodnie opublikowano na nim jedynie 6 tweetów i ma tylko 14 obserwujących. Dla porównania instytucja, która cieszy się obecnie największą liczbą obserwujących na Twitterze, czyli
ING, ma ich prawie 20 tys. Zdecydowanie lepszym wynikiem może pochwalić się należący także do Leszka Czarneckiego
Idea Bank który jest obserwowany przez ponad 8 tys. osób.
Wygląda więc na to, że na razie głównym kanałem społecznościowym Getinu pozostaje Facebook, gdzie bank obserwuje ponad 41 tys. użytkowników. W obu serwisach bank publikuje głównie informacje o swoich produktach finansowych i promocjach. Na Twitterze przede wszystkim o ofertach i możliwościach dostępnych w kanale mobilnym banku.
Czołówkę najpopularniejszych banków na Twitterze, oprócz wspomnianego ING, stanowią: Santander (19,3 tys. obserwujących),
NBP (15,9 tys.) i mBank (13,7 tys.)