Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kwiaty, restauracja, podróż. Walentynkowe wydatki Polaków mocno wzrosły w ciągu trzech lat

Mastercard przygotował raport "Love Index" obrazujący trendy zakupowe i zwyczaje konsumentów związane z Dniem Zakochanych

"Mastercard Love Index" jest obliczany na podstawie transakcji zrealizowanych za pomocą kart kredytowych, debetowych i prepaid w dniach od 11 do 14 lutego w okresie ostatnich trzech lat. Najnowsze wyniki pokazują, że wartość wydatków Polaków na prezenty dla ukochanej osoby wzrosła o 56 proc. (w latach 2016 - 2018) a upominki coraz częściej kupowane są w internecie - nastąpił tu wzrost liczby transakcji o 88 proc.
Przeczytajcie także: Co zagra terminal po płatności kartą Mastercard?
Z okazji Walentynek Polacy najczęściej kupują kwiaty – w 2018 r. wydatki na nie były o 137 proc. wyższe niż w 2016 r. Jednak kwiaty są często tylko dodatkiem do głównej niespodzianki, jaką może być kolacja lub romantyczna podróż - o 56 proc. wzrosła liczba transakcji w restauracjach, a o 92 proc. liczba płatności za bilety samolotowe czy kolejowe. Często jest to wyjazd na dłużej - wydatki na noclegi w hotelach urosły bowiem w ciągu trzech lat o 29 proc.
Prezenty na przykład w postaci biżuterii cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Co prawda wydatki przeznaczone na jej zakup zwiększyły się o 25 proc., ale pozostają w tyle za tymi związanymi ze wspólnym spędzaniem czasu.
Przeczytajcie także: W miłości pieniądze nie grają roli
Od 2016 r. wartość wszystkich transakcji zbliżeniowych z okazji Walentynek wzrosła w Polsce o 209 proc. Średni wzrost w Europie wyniósł aż 348 proc., ale tak duży skok może wynikać z faktu, że konsumenci w większości krajów europejskich w ostatnich latach dopiero przyzwyczajali się do płatności bezstykowych.
W porównaniu z europejskimi rekordzistami nie szalejecie jednak z walentynkowymi wydatkami. Mastercard odnotował bowiem, że najbardziej hojni okazali się Grecy - ich wydatki na prezenty dla ukochanej osoby wzrosły o 114 proc., a liczba transakcji w greckich restauracjach o 639 proc. Zaś największymi zwolennikami romantycznych podróży są Czesi - liczba transakcji związanych z walentynkowymi wyprawami wzrosła u nich o 665 proc.
KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies