Jeszcze w tym półroczu bank chce wykorzystywać biometrię twarzy przy udzielaniu kredytów online
City Handlowy zaprezentował dziś swoją strategię rozwoju do 2021 roku. Jednym z jej głównych elementów będzie transformacja cyfrowa. W jej ramach bank wskazuje
biometrię jako wiodącą technologię, której zamierza używać do weryfikacji tożsamości klientów korzystajacych z bankowości internetowej i mobilnej.
Prezes
Citi Handlowego Sławomir Sikora zapowiedział, że jeszcze w pierwszym półroczu 2019 r. kierowany przez niego bank chce wdrożyć technologię, dzięki której w oparciu o dowód osobisty i wyciąg bankowy bank będzie w stanie udostępnić kredyt nowym klientom. – Cały proces zostanie przeprowadzony automatycznie, bez udziału pracownika banku, od weryfikacji dokumentów i zarobków online po identyfikację biometryczną opartą o zdjęcie. Mamy system, który odróżni czy przysłana nam fotografia twarzy przedstawia rzeczywiście "żywego" człowieka czy jest to zdjęcie ze zdjęcia – powiedział Sławomir Sikora.
Dodał, że z wprowadzeniem tego rozwiązania bank nie będzie czekał na pełne wdrożenie PSD II. Używany przez Citi system ma analizować zdolność kredytową potencjalnego klienta w oparciu o przysłane przez niego zdjęcie wyciągu z innego banku, w którym ten klient ma konto. Sikora stwierdził też, że jego zdaniem
biometria twarzy jest obecnie najbardziej obiecującą technologią do weryfikacji klientów, ale nie wyklucza też, że Citi będzie używał innych metod biometrycznych np. rozpoznawania
głosu.
Prezes Handlowego zamierza też zwiększyć liczbę klientów detalicznych banku o 50 proc. w perspektywie 2021 r. i udzielić im 2 mld zł nowych kredytów. Nie planuje jednak akwizycji, tylko wzrost organiczny we współpracy z dużymi klientami biznesowymi banku np. sklepami internetowymi. Obecnie Citi ma w Polsce prawie 700 tys. klientów korzystających z kart płatniczych i kredytowych.