PKO poinformował, że uruchomił e-księgowość dla małych i średnich firm. Umożliwia ona m.in. fakturowanie, zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, szybki dostęp do płatności, analizę bieżącej sprzedaży i kosztów oraz prognozowanie wydatków.
Bank podkreśla, że usługa pozwala przedsiębiorcy samodzielnie prowadzić system finansowo-księgowy firmy i jest zintegrowana z innymi funkcjami bankowości elektronicznej. Ułatwia m.in. wystawianie
faktur – korzystając z dostępnych danych program sam wypełnia dokument płatniczy, oszczędzając czas przedsiębiorcy, który nie musi "ręcznie" wpisywać koniecznych informacji.
System przechowuje komplet dokumentów niezbędnych do zamknięcia miesiąca księgowego oraz utworzenia deklaracji, m.in.
JPK VAT, które można podpisać, wysłać do urzędu skarbowego oraz pobrać poświadczenie odbioru. – Dzięki integracji z serwisem transakcyjnym iPKO aplikacja umożliwia dostęp do płatności dokonywanych z rachunku firmowego, raportów zarządczych, zestawień i analiz dochodowości sprzedaży – podał bank w komunikacie.
Bank oferuje e-Księgowość w dwóch opcjach: bezpłatnej "Podstawowej" i "Rozwojowej" za 20 zł miesięcznie, która zawiera dodatkowe usługi w pakiecie m.in. sporządzenie Księgi Przychodów i Rozchodów i zamknięcie miesiąca oraz przygotowanie deklaracji podatkowych. Żeby skorzystać z usługi, trzeba ją aktywować po wybraniu w systemie transakcyjnym kafelka "e-Księgowość" i potwierdzić dane oraz listę osób uprawnionych do używania tego rozwiązania.
PKO BP nie jest pierwszą instytucją, w ofercie której znalazły się usługi księgowe zintegrowane z serwisem bankowym. Wcześniej wprowadziły je Santander, Idea i mBank. Przypomnę też, że od stycznia ubiegłego roku PKO umożliwia rejestrację firmy przez
serwis transakcyjny iPKO – na podstawie jednego wniosku klient dokonuje wpisu do CEIDG i otwiera rachunek firmowy. Później taką usługę zaoferował też mBank.