Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowość od Blika. Zakup bezpośrednio z banera reklamowego

W ten sposób sklep może sprzedawać swoją ofertę już na etapie reklamowania jej w internecie

Według Blika nowe rozwiązanie szczególnie nadaje się do sprzedaży dóbr cyfrowych dostarczanych kupującemu za pośredncitwem wiadomości e-mail. Może tu chodzić na przykład o bilety na wydarzenia kulturalne czy sportowe, prasę, programy komputerowe, gry, aplikacje czy ebooki.

Przeczytajcie także: Biedronka i Blik - pierwsze podsumowanie

Pierwszy raz wykorzystano taki sposob kupowania w ramach akcji charytatywnej prowadzonej właśnie przez Blika wspólnie z WWF Polska. Chodzi o ratowanie Sóweczki – najmniejszej sowy żyjącej w Polsce. Blik obiecał, że za każde 10 zł udzielonego wsparcia podaruje dodatkowo 1 metr kwadratowy chronionego lasu. Rozwiązanie zostało wprowadzone we współpracy z tPay. Jak to wygląda w praktyce, możecie zobaczyć na poniższym zdjęciu.

Użytkownik widzi opis akcji charytatywnej, może wybrać kwotę wparcia, jakiego chce udzielić. Następnie wpisuje kod Blik i po zatwierdzeniu regulaminu akcji oraz płatności finalizuje transakcję. Musi ją oczywiście potwierdzić w swojej aplikacji bankowości mobilnej, jak każdą płatność Blikiem.

Przeczytajcie także: Cashless Breakfast: 2019 r. jest kluczowy dla przyszłości płatności w e-commerce

W przypadku e-commerce może to być sposób na ułatwienie i przyspieszenie niektórych zakupów. Klient nie musi być przenoszony z banera reklamowego na stronę sklepu internetowego, gdzie zwykle trzeba przejść przez cały proces zakupu i płatności. Może zapłacić kilkając w wyświetloną mu reklamę. Jak podkreśla Magdalena Kubisa z Polskiego Standardu Płatności, z jednej strony to wygoda dla kupującego, z drugiej przyśpieszenie całego procesu zakupowego, a więc korzyść dla sprzedawcy.

Według danych Blika płatności internetowe to ok. 75 proc. wszystkich transakcji dokonywanych za pomocą tego systemu. Przypomnę, że w 2018 r. Polacy zrealizowali 91 mln transakcji Blikiem, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej. Ich wartość przekroczyła 12 mld złotych. Ponad 66 mln płatności to właśnie transakcje w internecie.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies