W przyszłym tygodniu w Warszawie zagości strefa demo z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi testowanymi przez organizację płatniczą
Podczas odbywającej się w przyszłym tygodniu (19-20.03) konferencji Cashless Congress Mastercard udostępni specjalną strefę z przyszłościowymi technologiami. Znajdzie się w niej dziewięć różnych rozwiązań m.in. z zakresu innowacyjnych metod płatności i ich bezpieczeństwa oraz cyfrowych zakupów. Będzie można przetestować ich działanie w praktyce.
Wśród tych nowinek technologicznych znajdą się wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość (AR) okulary Google Glass, za pomocą których można zrobić zakupy, zakończone skanem tęczówki oka jako autoryzacją transakcji. Będzie można też użyć do zakupów gogli VR (wirtualnej rzeczywistości). Dostępne też będzie interaktywne, dotykowe lustro, dzięki któremu można kupić ubrania już w przymierzalni, bez stania w kolejce do kasy.
Kolejna prezentowana innowacja to interaktywny stolik z funkcją płatności zbliżeniowych, zaprojektowany do używania w poczekalniach na lotnisku i strefach cateringu. Będą też technologie biometryczne: Identity Check Mobile do autoryzacji transakcji na urządzeniu mobilnym, za pomocą zdjęcia twarzy (Face ID) lub odcisku palca oraz NuData wykorzystujące biometrię behawioralną, dzięki której w ostatnie święta sprzedawcy detaliczni zapobiegli oszustwom o wartości 500 mln dolarów.
Mastercard zaprezentuje też SRC - nowy, jednolity standard płatności, który prawdopodobnie jeszcze w tym roku opublikuje organizacja EMV, rewolucjonizując płatności kartą w e-commerce. Będą też pokazane technologie i możliwości dokładnej kontroli użytkownika nad tym, w jaki sposób korzysta ze swoich kart płatniczych.
Każdy z elementów strefy da odwiedzającym możliwość interakcji i osobistego doświadczenia jak działają najnowsze rozwiązania firmy, wykorzystywane w płatnościach, handlu i usługach finansowych.