Wcześniej padały deklaracje, że Google Pay będzie dostępne w Pocztowym jeszcze w I kwartale 2019 r.
Bank Pocztowy przy okazji publikacji wyników finansowych za 2018 r. poinformował dziś o nowych planach w zakresie płatności mobilnych. Z komunikatu prasowego instytucji wynika, że zbliżeniowe płatności mobilne Apple Pay i Google Pay zostaną udostępnione jej klientom oraz użytkownikom kart marki EnveloBank w II poł. bieżącego roku.
Wygląda więc na to, że plany Pocztowego w zakresie płatności mobilnych uległy rewizji. Przypomnę, że we wrześniu ubiegłego roku podczas prezentacji wyników finansowych za I półrocze 2018 r. poprzedni prezes banku, Sławomir Zawadzki (obecnie bankowi szefuje powołany w styczniu Robert Kuraszkiewicz) zapowiedział rychłe udostępnienie płatności Google Pay. Później biuro prasowe banku doprecyzowało, że klienci banku dostaną Google Pay najpóźniej w I kwartale 2019 r.
Wdrożenie Google Pay dla klientów Pocztowego to element współpracy instytucji z firmą First Data Polska, która od kilku miesięcy zajmuje się obsługą kart tego banku. Platforma oferowana przez FDP umożliwia również wdrożenie konkurencyjnego rozwiązania płatniczego, czyli Apple Pay.
Google Pay to mobilne płatności zbliżeniowe smartfonami z systemem operacyjnym Android. Obecnie usługa dostępna jest dla klientów ponad 20 instytucji finansowych działających na polskim rynku, w tym kilkunastu banków komercyjnych i spółdzielczych. Płatności Google Pay stają się więc powszechne. Jeśli chodzi o duże banki, to GP nie znajdziecie już tylko w ofercie Pekao, PKO BP i Millennium.
Natomiast Apple Pay to rozwiązanie analogiczne, tyle że przeznaczone dla użytkowników iPhone'ów. Oferowane jest aktualnie przez jedenaście instytucji m.in. Aliora, BGŻ BNP Paribas, Getin, mBank, Nest, Pekao, PKO BP i ING Bank Śląski. Prace wdrożeniowe nad tym rozwiązaniem prowadzą, oprócz Pocztowego, m.in. Millennium i Credit Agricole.