Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Barclaycard rozszerza współpracę z Alipay. Chińską aplikacją będzie można płacić w tysiącach brytyjskich sklepów

Instytucja obsługująca prawie połowę transakcji kartowych na Wyspach Brytyjskich ogłosiła partnerstwo z chińską firmą

Barclaycard rozszerzył współpracę z Alipay po pilotażowym wdrożeniu aplikacji w 2017 r. Chińskie płatności mobilne z wykorzystaniem kodów QR były testowane w ośmiu sklepach detalicznych w Wielkiej Brytanii. Teraz nowa umowa pozwoli tak płacić w 11 tys. punktów handlowych i usługowych sieci obsługiwanej przez Barclaycard, i to bez konieczności wymiany POS-ów.

Przeczytajcie także: Samsung Pay wpuszcza do swojego cyfrowego portfela Alipay

Brytyjczycy rozszerzyli współpracę z Alipay przede wszystkim ze względu na chiński boom turystyczny na Wyspach. W komunikacie prasowym Barclaycard przytacza statystyki, z których wynika, że w Wielkiej Brytanii mieszka i pracuje prawie 400 tys. Chińczyków, a studiuje 95 tys. osób z Chin. Do tego w tym roku spodziewany jest przyjazd prawie 500 tys. chińskich turystów, którzy wydadzą tam ok. 1 mld funtów.

Prezes Barclaycard Rob Cameron tłumaczy, że poprzez Alipay "sklepy będą miały możliwość wzrostu przychodów, dzięki chińskim gościom w Wielkiej Brytanii, a jednocześnie użytkownicy Alipay będą mogli korzystać z wygodnego i znanego im procesu płatności". Zainteresowanych wdrożeniem jest na początek 70 handlowców współpracujących z brytyjską instytucją.

Przeczytajcie także: Można płacić Alipay w pierwszych sklepach w Paryżu

Alipay został stworzony w 2004 r. przez Alibabę (największą na świecie platformę e-commerce) i pierwotnie miał służyć do płatności za zakupy w internecie. Jednak równolegle firma rozwinęła funkcję mobilnych płatności w sklepach, restauracjach czy publicznym transporcie. Płatności dokonuje się podsuwając pod skaner ekran smartfonu z wyświetlonym na nim kodem QR. Za pomocą chińskiej aplikacji można płacić m.in. w amerykańskich sieciach domów towarowych Macy’s i Bloomingdale’s. Według danych z ubiegłego roku używa jej 870 mln osób na całym świecie.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies