Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Oto fintech, dzięki któremu kredytodawcy mają rywalizować o klienta. Symmetrical dostał pieniądze od inwestorów

Polsko-brytyjski startup zebrał 5,8 mln zł na rozwój swojego pomysłu na biznes

Spółka Symmetrical zamknęła pierwszą rundę finansowania pozyskując od inwestorów 1,35 mln euro (5,8 mln zł). Firma działa w modelu fintech-as-a-service i tworzy platformę w ramach chmury kredytowej, do której każdy może się szybko podłączyć. Firma może zatem zaoferować kredyty, a klient za pośrednictwem systemu ubiegać się o pożyczkę.

Przeczytajcie także: N26 na cenzurowanym, jak wcześniej Revolut

W praktyce o udzielenie kredytu konkurować będą różni oferenci proponując jak najkorzystniejsze warunki. Jak opisują twórcy fintechu, kluczowym elementem ich technologii, jest przeniesienie z rynku reklamy internetowej tzw. zakupu programatycznego. Pozwala on każdemu użytkownikowi składać zlecenia i wystawiać je instytucjom finansowym w systemie odwróconej aukcji.

Jak tłumaczy jeden ze współzałożycieli Symmetricala, Daniel Wartołowski, jego startup chce stworzyć przejrzystą infrastrukturę dla sektora finansowego pozwalającą klientom na całym świecie na dostęp do taniego i etycznego finansowania, a jednocześnie umożliwiającą kredytodawcom osiąganie korzyści praktycznie bez kosztów transakcyjnych.

Przeczytajcie także: Oto najcenniejszy w Europie fintechowy startup

Nowi inwestorzy startupu to trzy renomowane fundusze: Finch Capital (inwestor wiodący), Market One Capital oraz Plug & Play. Firmę dokapitalizowała również grupa aniołów biznesu. Fintech przeznaczy pozyskane pieniądze na rozwój swojego produktu oraz na ekspansję na rynkach brytyjskim i polskim. Inwestorzy liczą, że dzięki pomysłowi i technologii Symmetricala, kredytodawcy będą mogą działać w skali globalnej, co może być małą rewolucją dla firm sektora finansowego, które obecnie oferują kredyty zazwyczaj konsumentom w jednym kraju.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies