Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard z nowymi rozwiązaniami dla otwartej bankowości. Przetestują je m.in. Alior i DiPocket

Nowe usługi początkowo będą dostępne tylko na dwóch rynkach, w Polsce i Wielkiej Brytanii

Mastercard zaprezentował dziś nowy pakiet rozwiązań o nazwie Open Banking Solutions, które będą pomocne dla banków i fintechów do tworzenia infrastruktury otwartej bankowości. Te nowe usługi najpierw będą testowane tylko na dwóch rynkach, w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wśród firm, które podpisały listy intencyjne w celu aktywowania Open Banking Solutions są: Alior Bank, DiPocket, Kikapay, Streeva oraz Tribe Payments.

Przeczytajcie także: Prawie połowa bankowców planuje partnerstwo z fintechem

Według Mastercarda grono zainteresowanych tym pakietem firm w najbliższych kilku tygodniach prawdopodobnie powiększy się o kolejne polskie banki i fintechy. Przypomnę - otwarta bankowość to nowy standard na rynku usług finansowych. Zgodnie z dyrektywą unijną PSD II banki muszą zapewnić dostęp do rachunków swoich klientów zewnętrznym podmiotom (innym bankom, fintechom, serwisom płatniczym - określanym jako TPP, czyli Third Party Providers). To otwarcie banków musi nastąpić do 14 września tego roku.

Na platformę Mastercarda składają się cztery rozwiązania zaprojektowane z myślą o wsparciu banków oraz ich potencjalnych partnerów. Pierwsze to Open Banking Connect - hub, umożliwiający dostęp do API wystawionych przez banki w oparciu o PSD II dostawcom zewnętrznym. Drugie - Open Banking Protect - to silnik analityczny, weryfikujący status licencji TPP i analizujący potencjalne ryzyko nadużyć. Open Banking Resolve to platforma do komunikacji między bankami a firmami, ułatwiająca rozstrzyganie sporów. Czwarte - Open Banking Consulting Services - to doradztwo i wsparcie dla instytucji finansowym w realizowaniu otwartej bankowości.

Przeczytajcie także: Relacja z Cashless Open Banking Breakfast

Mastercard podkreśla, że bieżący rok wydaje się być dla open bankingu kluczowy. Firma w wydanym komunikacie zaznacza, że edukacja klientów na temat możliwych korzyści płynących z otwartej bankowości będzie miała kluczowe znaczenie dla wdrożenia tej koncepcji na dużą skalę, a banki powinny się zastanowić, w jaki sposób pomóc swoim klientom w odkrywaniu i uzyskiwaniu dostępu do rozwiązań, które zostały zweryfikowane jako bezpieczne i niezawodne

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies