Należąca do Asseco South Eastern Europe spółka ma być jednym z motorów rozwoju korporacji na południu Europy i na innych kontynentach
Payten to należąca do Asseco SEE spółka z segmentu płatności. Zarządza m.in. terminalami płatniczymi. Zdaniem prezesa Asseco SEE Piotra Jeleńskiego w obszarze tym należy w najbliższym czasie spodziewać się dużej dynamiki wzrostu. Szczególnie jeśli chodzi o Bałkany i południową Europę, gdzie nasycenie terminalami płatniczymi (oprócz Chorwacji) jest bardzo małe, nieporównywalnie mniejsze niż np. w Polsce.
– Payten ma cztery linie biznesowe. Najbardziej rosnącą z nich jest e-commerce, w ramach której rozliczane są transakcje w internecie oraz wdrażana tokenizacja. Kolejne linie to procesowanie transakcji kartowych oraz utrzymanie bankomatów i POS-ów. To nie tylko serwis urządzeń, ale i oprogramowanie do nich. W tych dwóch liniach, bankomatowej i terminalowej, chcemy budować własne, niezależne sieci ATM-ów i POS-ów – stwierdził Piotr Jeleński.
Payten ma obecnie 220 własnych bankomatów w Serbii, Chorwacji, Czarnogórze i Albanii (m.in. pod marką MoneyGet). Do końca tego roku planuje mieć ich 300. W sumie we wszystkich krajach, w których działa (oprócz Bałkanów m.in. w Turcji, Hiszpanii, Portugalii, Kolumbii, Peru) utrzymuje 9 tys. bankomatów. W 16 krajach obsługuje też łącznie 420 tys. POS-ów. Władze spółki zapowiadają ekspansję w kolejnych krajach.
Obok rozwoju sieci bankomatów i terminali w krajach południowej Europy, firma chce wejść na rynki pozaeuropejskie, gdzie widzi duże możliwości rozwoju. Prezes Jeleński wymienił w tym kontekście Argentynę i Chile oraz inne kraje Ameryki Południowej. Z lokalnym partnerem analizuje też rynek egipski, w dalszej perspektywie są Etiopia i Nigeria.